Programerbara servon

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gasman
    RCFF - Administratör
    • aug 2006
    • 553

Programerbara servon

Jag har i min nya stor-Mustang noterat att de förmonterade servona, Hitec HS 5585 MH, är programmerbara(!). Då inställer sig naturligtvis följande frågor;

-Vad är det man kan programmera?
    -Vilken utrustning behövs för programmeringen?
    -Var kan man läsa mer om detta?
    //Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

www.strangnasmodellflygare.se
  • rc9
    • aug 2007
    • 125

Hitec DPC-11 Servo programmerare tror jag fixar det
    Förenklat Programmerar det du kan i sändaren men du kan ställa dem individuellt på exempelvis en kanal.
    Läs mer ex i manualen till programmeraren.

Kommentar

• Gasman
      RCFF - Administratör
      • aug 2006
      • 553

Hittade lite matnyttigt här!
      Hitec RCD offers precision servo actuators with superior engineering for airplanes, helicopters, boats, and robotics. Shop our proven selection today!

Verkar som att man normalt inte behöver programmera något men eftersom jag inte själv köpte servona i obruten förpackning skulle det nog vara bra att försäkra sig och resetta dem. Programmeraren kostar visst bara 150,- så det är väl lika bra att utöka förrådet med "grejer som bara kommer användas ett fåtal gånger". Finns ju en del mög där redan...
      //Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
      Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

www.strangnasmodellflygare.se

Kommentar

Arbetssätt...