Frskymottagare för inomhusflyg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • haskell
    • aug 2006
    • 236

Frskymottagare för inomhusflyg

Då jag använder X9E med Eu-LBT verkar det inte finnas så många 4-6 kanalers mottagare.
    Det finns med S-bus men det är väl lite overkill och blir väl onödigt tungt. Ett alternativ är
    att sätta in min Frsky-modul som jag kör i min Futaba och på så sätt använda gamla lätt-
    viktsmottagare.
    Hur gör ni andra?🤔
    Håkan

www.bobtail.nu
  • uffe_46

• jul 2015
    • 734

Ursprungligen postat av Kricke
    Tycker nog dessa är ganska små och det finns LBT firmware..

The RX6R is a standalone receiver with all the functions of X6R, it features 6 PWM outputs with extremely high precision and low latency.

//K
    Ja det är väldigt bra mottagare, men dom kommer med lös kontakter som man själv får löda dit, servokontakterna är det inga större problem att löda, men den vita för s-bus/ s-port mm är väldigt liten, men det går, i mitt fall tre par läsglasögon och några djupa andetag

Kommentar

• haskell
      • aug 2006
      • 236

Ursprungligen postat av uffe_46
      Ja det är väldigt bra mottagare, men dom kommer med lös kontakter som man själv får löda dit, servokontakterna är det inga större problem att löda, men den vita för s-bus/ s-port mm är väldigt liten, men det går, i mitt fall tre par läsglasögon och några djupa andetag
      Det verkar finnas en ny version där anslutningarna är lödda. Har även kollat på multiprotokollmoduler men jag kan ej hitta
      vilka protokoll de stöder, någon som vet?
      Håkan

www.bobtail.nu

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Kan du inte köra D8-mottagare ? Går väl att "låsa upp" för dessa vill jag minnas. I så fall finns det ju en del att välja bland...
        Roger

Kommentar

Arbetssätt...