FrSky S6R

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernstig
    • nov 2006
    • 1184

Horus X10 och X10S är markerade som "discontinued" på FrSky:s hemsida med det är inte Horus 12S.
    Find the best Frsky RC Transmitter for Professional FPV drone racing, rc model setup, industrial rc model setup and many more.

Vad som finns eller inte finns hos handlarna beror nog på vad som efterfrågas (plus sådant som blivit osålt). Om jag skulle köpa sändare idag skulle jag välja Horus 10S express men jag tänker behålla min Taranis X10E så länge det går.
    /Leif

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Att vanliga X10-modellerna är på utgående lär ju bero på att det numera finns "Express-utföranden" - vilket det inte finns av X12s och gissningsvis kommer det heller inget sånt utförande av den modellen. Men den fungerar bra ändå om man inte nödvändigtvis måste ha det nya Access-protokollet.
      Roger

Kommentar

• gin
        • apr 2007
        • 53

Lyckades inte binda S6R mottagaren med min XJT-modul som står i D16 mode. Vad gör jag för fel?

Gin

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Är både modul och mottagare av samma typ - alltså FCC ("International") eller EU ? Om inte så går det inte utan att flasha om mottagaren i ditt fall eftersom jag gissar att du har flera mottagare som redan fungerar med modulen.
          Roger

Kommentar

• gin
            • apr 2007
            • 53

Ja
            XJT modulen har FCC !D XYFW2409T samt att det står CE2200 på den

S6R FCC ID XFN2409R

Jag har försökt att binda genom att sätta sändaren i Bind Mode samt att hålla nere FS knappen på mottagaren och slå på strömmen.

Glömde att det står EU LBT på förpackningen till mottagaren

Vet inte riktigt hur man flashar om mottagaren

Kommentar

• gin
              • apr 2007
              • 53

Tack för infon. Jag uppdaterade firmwaren i mottagaren till FCC och det funkade

Gin

Kommentar

• OlleG
                • aug 2006
                • 287

Köpte en S8R nyligen. Har några S6R sedan tid och gillar dem.

Men noterade att den pappersmanual som följer med säger inte ett ord om quick mode. Bara om man tittar på manualen på nätet. Måste vara otroligt svårt om man köpt den för första gången och försöker konfigurera sina kanaler efter "icke quick mode" när mottagaren är i "quick mode" vid leverans. Kommer själv inte ihåg hur jag gjorde, kanske var det nätmanualen jag tittade i direkt.....
                /OlleG

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

Manualen härstammar nog från den första leveransen av S6R/S8R för då saknades "quick mode" - som f ö haft olika namn under årens lopp...
                  Men absolut att FrSky borde skriva om manualen och berätta om denna "mode".
                  Roger

Kommentar

• OlleG
                    • aug 2006
                    • 287

Manualen på nätet är som sagt omskriven. Men inte den kommer med.

Kommentar

• pernstig
                      • nov 2006
                      • 1184

Det saknas versionsnummer och/eller datum på pappersmanualen som följer med produkten och man vet ju inte hur länge den har legat i lager innan den säljs. Det går inte heller att få fram vilken version av programvaran som är installerad i mottagaren från fabriken. Bäst är att ladda ner senaste versionen av både manual och programvara från deras hemsida, installera programvaran och märka mottagaren med versionen.
                      /Leif

Kommentar

Arbetssätt...