annten kabeln

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Ken - har inte haft några problem med att uppdatera firmware på alla mina 636:or (BNF-versioner).
    Vill du så kan du ju ladda ner rätt profil igen till din specifika Horizon-modell - finns hos Horizon/Spektrum.
    Inga bekymmer alls. Själv har jag rätt många 636:or som samtliga modifierats av mig. Sen även ett par 637:or men dessa har det inte blivit av att flasha om.
    Ett tips är att ta den första "flight moden" (av 3) och göra den till "gyro-lös". Tror att du rätt snart fattar hur man skall göra - annars finns det en YT-serie avseende omprogrammering av 636-mottagare. Det är ett par parametrar för skev, sida och höjd som måste "nollas" för att "slippa" gyro-verkan.
    Helt rätt att man i alla fall hittills måste flasha om 637-mottagarna för att kunna nyttja Forward Programming.
    Roger

Kommentar

• andWho
      • nov 2007
      • 550

Gamla 636 är riktigt användbar fortf. Flashade Blade 230V2 firmware i en gammal "open stock 636" och satte den i en gammal Gaui 550 Hurri heli. Funkade alldeles utmärkt. Men man fick passa stjärten lite efter landning, slår man i "throttle cut" för fort går servot i ändläget och man får en piruett. Man måste bara trottla ner lite innan.
      Sorry, det här inlägget var ju helt OT.....
      /A

Kommentar

Arbetssätt...