Edge TX 2.5

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernstig
    • nov 2006
    • 1184

Ursprungligen postat av uffe_46
    Använder du de senaste Themes kom ny för två veckor sen, har inte testat kör med standard, tycker det funkar bra
    https://github.com/EdgeTX/themes/releases
    Jag är inte helt säker på om jag använt de nya eller inte. Jag gör ett nytt försök med RCVR High Contrast men vill inte behöva ändra några Widgets för det är alldeles för jobbigt. Återkommer!
    /Leif

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Tyvärr ingen skillnad. Main Screen 1 visas med EdgeTX default background. Model Notes visas med svart text på svart bakgrund (alltså osynlig). Om man tar bort EdgeTX från THEMES blir Main Screens bakgrund svart men då får man svart text på svart bakgrund (troligen för att jag har svart text där på widgeten i temat EdgeTX).
      /Leif

Kommentar

• NitroHybrid
        • feb 2020
        • 16

Hej ! Long time no see! Uppgraderade till Edgetx281 med heli o svenska.
        Nu fungerar inte ett antal av mina ljudfiler. Troligen gamla filer med fel format (Ulew eller nåt sånt)
        Nån som har filer, som fungerar?

Kommentar

• pernstig
          • nov 2006
          • 1184

Samma här efter uppgradering från 2.8.0 till 2.8.1. Nedgraderade genast till 2.8.0 på den ena av mina två TX16S och försöker få grepp på vilka filer som fungerar och inte fungerar och varför med hjälp av den andra sändaren och Audacity. Första frågan är hur man ska identifiera "felaktiga" filformat. Inte så kul att manuellt prova alla ca 300 filer! Man ska tydligen konvertera icke fungerade filer till "normal 16-bit PCM". Jag valde Microsoft 16bit signed PCM 16kHz för systemfilen "Hello" och då fungerar den. Längre har jag inte kommit.
          Klicka på bilden för större version

Namn: Om PCM sounds.jpg
Visningar: 1
Storlek: 242,5 KB
ID: 514678
          /Leif

Kommentar

• pernstig
            • nov 2006
            • 1184

Det går som sagt att konvertera icke fungerande filer i Audacity genom att importera filen och sedan exportera den som 16bit signed PCM och det är ju bra. Nu ska jag fördjupa mig i Audacitys makrofunktion och förhoppningsvis slippa manipulera en fil i taget. Lite konstigt är det att när jag importerar en redan konverterad fil så kan jag inte se att beskrivningen skiljer sig mot en som inte konverterats. Skärmklippet visar filen "Hello" som är konverterad till 16Bit PCM och funkar samt "Hello_old" som inte är konverterad.
            Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmdump Audacity.jpg
Visningar: 1
Storlek: 141,1 KB
ID: 514680
            /Leif

Kommentar

• pernstig
              • nov 2006
              • 1184

Uppdatering: Man behöver inte krångla med makro. Denna metod funkade då jag provade med systemfilerna 000-0010.
              /Leif

Kommentar

• pernstig
                • nov 2006
                • 1184

Ursprungligen postat av pernstig
                Uppdatering: Man behöver inte krångla med makro. Denna metod funkade då jag provade med systemfilerna 000-0010.
                https://www.youtube.com/watch?v=uIwe5G5ZFjQ
                Uppdatering 2: Efter konvertering enligt youtubeklippet fungerar nu alla mina ljud i EdgeTX 2.8.1! Som jag förstår det så var alla drabbade ljud från den allra första utgåvan av svenskt ljud som jag laddade ner för OpenTx 2.0 år 2015. I mitt fall var det nästan alla filer i SYSTEM men bara ett fåtal övriga beroende på att jag nästan bara använder filer som jag skapat själv i Acapela. Nu är det ju omständligt att prova alla systemljud men de som kommer upp i mina modeller fungerar i alla fall.
                Tips följ textinstruktionen som finns bifogat i YT-klippet.
                /Leif

Kommentar

• NitroHybrid
                  • feb 2020
                  • 16

Ljudfilerna med rätt format finns ju också att hämta från Github. Jag hittade inte alla filer som jag använder. T.ex. a1_org.wav
                  flapdn.wav . Sen ligger fortfarande komma noll o.s.v till nio fortfarande på fel filnamn.
                  Testa att läsa upp batterispänningen. Det stämmer inte med värdena på radion.
                  Stig

Kommentar

• pernstig
                    • nov 2006
                    • 1184

Det liknar problemet som vi råkade ut för vid en tidig uppgradering av OpenTX, 2.1 tror jag det var.
                    /Leif

Kommentar

• pernstig
                      • nov 2006
                      • 1184

Minaa uppdaterade systemljud finns här för den som är intresserad:

Notera att filen "Hello" saknas medan filen "Hello_off" innehåller hälsningen "Välkommen till OpenTx"
                      /Leif

Kommentar

• NitroHybrid
                        • feb 2020
                        • 16

Tänkte bara nämna att ljudfilen komma noll i se/system heter 167.wav men jag har döpt om den till 165.wav.
                        Döp om alla från 167.wav till 176.wav så att det blir 165.wav till 174.wav.
                        Stig

Kommentar

• McRegor
                          • maj 2006
                          • 7942

Har inte OpenTX/EdgeTX kommit så långt ännu så att man kan skriva in en mening med det man vill skall läsas upp ? Så har ju andra märken i sina "inlåsta" system.
                          Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                            • 734

Jodå de har en sådan, med et ser inte ut som download länken funkar är någon intresserad så jag la jag upp den i min dropbox

Kommentar

• McRegor
                              • maj 2006
                              • 7942

Uffe - fast det verkar ju vara en Windows-app. Jag syftade på att man skulle kunna skriva in det man vill ha uppläst
                              direkt i sändaren t ex för ett visst läge på en switch. Så har jag på min Spektrum-sändare. Smidigt tycker jag.
                              Roger

Kommentar

Arbetssätt...