Futaba med lärare/elev-kabel..???

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • canardlover
    • sep 2017
    • 64

Futaba med lärare/elev-kabel..???

Jag har 2 st Futaba FASST-sändare, en T8FG (6 celler) och en T7C (8 celler). Bägge har samma anslutning baktill för lärare/elev-kabel. Min tanke är att använda T8FG som lärare och T7C som slav/elev och då gäller det att få tag i rätt kabel till detta. Någon därute som har gjort något sådant och kan tipsa mig om var en passande kabel finns att få..??
    Har kollat lite på RCU och blivit mörkrädd över alla problem som man där beskriver med att koppla ihop Futaba Tx med varandra. Men innan jag ger upp helt vill jag kolla här hemma om ev. fungerande lösning.
    Bifogade filer
  • canardlover
    • sep 2017
    • 64

Ursprungligen postat av canardlover
    Jag har 2 st Futaba FASST-sändare, en T8FG (6 celler) och en T7C (8 celler). Bägge har samma anslutning baktill för lärare/elev-kabel. Min tanke är att använda T8FG som lärare och T7C som slav/elev och då gäller det att få tag i rätt kabel till detta. Någon därute som har gjort något sådant och kan tipsa mig om var en passande kabel finns att få..??
    Har kollat lite på RCU och blivit mörkrädd över alla problem som man där beskriver med att koppla ihop Futaba Tx med varandra. Men innan jag ger upp helt vill jag kolla här hemma om ev. fungerande lösning.
    Gjorde ytterligare en sökning på RCU och hittade då en ny tråd som ser lovande ut. Nu gäller det bara att hitta rätt kabel..!
    Bifogade filer

Kommentar

• Per P
      • jun 2007
      • 1285

Den kabel du söker heter FP1427B och finns hos flera svenska handlare, det är en Futaba Original-kabel.
      Jag har en sådan och har använt den mellan alla möjliga Futabasändare med olika drivspänning och det funkar kanon.

Och JA, läser man på nätet framförallt vad amerikaner håller på med så blir man ju mörkrädd....
      Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• canardlover
        • sep 2017
        • 64

Ursprungligen postat av Per P
        Den kabel du söker heter FP1427B och finns hos flera svenska handlare, det är en Futaba Original-kabel.
        Jag har en sådan och har använt den mellan alla möjliga Futabasändare med olika drivspänning och det funkar kanon.

Och JA, läser man på nätet framförallt vad amerikaner håller på med så blir man ju mörkrädd....
        STORT TACK Per...:dance3:...nu har jag beställt den på Söders RC-hobby. Hoppas nu bara att dom kan fixa fram en - den var inte lagervara just nu..:1dontknow:

Kommentar

• Per P
          • jun 2007
          • 1285

Finns i lager hos MBS

Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

Arbetssätt...