JR X9393 2.4ghz test

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • QatHome
    • maj 2006
    • 701

Skickade mail förra veckan både till Futaba och Minicars men har fortfarande inte fått nåt svar från Futaba.

Följande fick jag från Minicars
    Hej
    Den sista siffran på modulen visar hur många kanaler den har, än så länge har vi inte fått några indikationer i från Futaba att de kommer att släppa någon modul med mer än 8 kanaler till FF9:an.

Med vänlig hälsning

Jacob Wahlström
    Minicars Distribution AB

From: Jimmy Utterström
    Sent: den 12 juli 2007 00:07
    Subject: 2.4GHz till Futaba FF9CS

Hej,

Jag har en Futaba FF9CS som jag funderar på att köpa en 2.4GHz modul till och jag ser att det finns TM-7 och TM-8 som ska funka med min sändare.

Enligt vad jag kunnat läsa mig till så anger sista siffran hur många kanaler modulen kan skicka alltså max 8 kanaler med TM-8 modulen, stämmer detta?

Om detta stämmer kommer det att komma en modul med stöd för 9 kanaler eller går det inte med min sändare?

Mvh,
    Jimmy Utterström
    Huruvida det kommer en sändarmodul med 9 kanaler till FF9an får väl framtiden utvisa.
    Det kan ju dessutom dröja då vare sig TM-7 eller TM-8 verkar finnas att få tag på i dagsläget eller är det någon som känner till någon affär som har dom i lager?

Diskussioner och argumentering tycker jag också är helt okej.
    Powered by Joy and a LiPo pack

Kommentar

• Nexus
      • maj 2006
      • 744

Ursprungligen postat av LAN
      Håller med om at det är onödigt att tjafsa om detta, men jag skulle gärna fortsätta diskussionen i en sansad ton, så att vi får klarhet i vad som gäller. Jag har själv en FF9, och vill skaffa en 2,4 GHz-modul. Funderar starkt på XPS, men där är det 100% bekräftat att det "bara" blir 8 kanaler.

Steve hävdar (om jag förstått det hela korrekt) att om man använder Futabas modul med 8 kanaler och mottagare med 14 kanaler så kan man använda alla 9 kanaler. Om detta är korrekt, så är det naturligtvis ett plus för Futabas lösning. Men jag har lite svårt att förstå hur en 8-kanals sändare kan skicka 9 kanaler till mottagaren. Eller är det så att Steve menar att det kommer fler moduler med fler kanaler senare i höst? Steve, kan du inte bifoga svaret du fick från Futaba, så att vi får klarhet i detta?

/Leif
      Hej Hej Leif igen !!

Det har jag sagt redan om detta därför dom ska komma nya saken i hösten jaa inte akutell för här !!
      därför jag fick av dom ...
      varför jag skulle ge text från dom nej tack och det räcker att jag berätta för detta
      Jag är ärlig alltid att skriva vad har jag sagt japp
      .....det ska ordna med FF9 super med 2.4 ghz självklart i hösten
      Jag behöver inte oroliga för här och du behöver inte tänka på detta modul utan ska komma bättre saken sen i hösten ... vet inte när ???

sen dom ska testa med 9 kanal modul och mottagare !!

Det var allt

MVH Steve

Excell 60 2 St
      Heim 10 CC skala Hughes 500 E
      Concept SR
      Modeltech Cap 21 2 st
      Wonder 2 St
      skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
      Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
      Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• LAN
        • okt 2006
        • 188

I USA gäller följande leveranstider:
        7-kanalsmodul/mottagare: Början av augusti
        8-kanalsmodul/mottagare: Slutet av september
        Info kommer från Tower Hobbies, som ju ägs av Futaba-distributören i USA. Minicars fick ju hem 6-kanalaren ungefär samtidigt som jänkarna, så med lite tur gäller dessa leveranstider även för Sverige.

Vad det innebär för en ev. 9-kanalsmodul är svårt att sia om, min gissning är att det dröjer till årsskiftet minst.

Nu är det i alla fall solklart för alla att med *nuvarande* lanseringar så kan man inte få 9-kanaler med en FF9 på 2,4 GHz, oavsett fabrikat på sändarmodul.

För övrigt har XPS antytt att man jobbar med att "knäcka" Futabas PCM-system, om de lyckas så kan deras moduler med en enkel programuppdatering klara 9 kanaler.

/Leif

Kommentar

• Nexus
          • maj 2006
          • 744

Hej Hej !!

Huh ???

vad menar du med årskifta ???
          jag sade att dom ska komma hit med 9 kanal i hösten !!

vet inte när är fråga om detta
          inte vid årskifta !!

Du menar att du prata med minicars ???
          är du menar ???

eller vad ???

MVH Steve

Excell 60 2 St
          Concept SR
          Modeltech Cap 21 2 st
          Wonder 2 St

Kommentar

• LAN
            • okt 2006
            • 188

Det var bara min *personliga* gissning, eftersom 8-kanalaren kommer först i slutet av september (vilket jag tycker är hösten). Det beror väl helt enkelt på vad man menar med hösten

Kommentar

• Nexus
              • maj 2006
              • 744

aha ok nu fattar jag vad du menar det okej inte problem !!

då så jag kan säger det kommer i Hösten med 9 kanal !!
              ni får se snart dom
              oroa inte dig för detta !!

MVH Steve

Excell 60 2 St
              Concept SR
              Modeltech Cap 21 2 st
              Wonder 2 St

Kommentar