simulator problem

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke1963
    • dec 2007
    • 2709

Ursprungligen postat av Nicke_Nyf
    .... inget fungerar, varken roder eller motor! Är det något som hänt med radiokonrollen när jag kört simulator?
    Dum fråga....är acken laddad..?

Whisky och snurrande propellrar är f.ö ingen kombination jag rekommenderar... :sarcastic:

Kommentar

• Nicke_Nyf
      • okt 2009
      • 6

Ursprungligen postat av jocke1963
      Dum fråga....är acken laddad..?

Whisky och snurrande propellrar är f.ö ingen kombination jag rekommenderar... :sarcastic:
      Hehe ja allt är laddat så det är inget med det att göra! När jag kopplar batteriet till planet så ser man att servorna slår till och det blinkar en lampa på mottagaren i planet! Hm knepigt det här :stupid:

Kommentar

• jocke1963
        • dec 2007
        • 2709

Lite svårt att ge råd när du har en "no-name-radio"...

Ska du fortsätta i "branschen" är mitt tips att köpa en bra radio, helst på 2.4Ghz-bandet.

Kommentar

• Nicke_Nyf
          • okt 2009
          • 6

Det här fick jag som svar när jag skrev till dom jag köpte planet av, nån som har nån ide?

Den är 2.4ghz och då har den inga kristaller, sitter inbyggt det som är. Jag är helt övertygad om att det har att göra med att du har simulerat så att säga. Det gäller då att knyta tillbaks den till planets mottagare och jag är inte hundra på det. Får helt enkelt kolla upp det. Jag ringde upp ansvarig nu och han har hört något ryktesvägen utan att ha belägg för det men att man kan behöva en radio som inte har varit "simulerad" för att nollställa fartreglaget så den radion som du har simulerat med hittar tillbaka till fartreglaget och mottagaren. Det vi får göra i så fall är att reklamera den radion du har och skicka en ny. Om du nu inte får igång det

Kommentar

• Nicke_Nyf
            • okt 2009
            • 6

Nån måste ju fått samma problem eller är det bara min osis? :p

Kommentar

• Nicke_Nyf
              • okt 2009
              • 6

Äntligen fungera det igen! Hittade instruktionsboken om radion så nu har jag "reseta" radion

Kommentar

Arbetssätt...