Ursprungligen postat av AM
Frekvensklämma för 2.4Ghz ?
Kollaps
X
-
Hej ....
Det ska inte behöver att sätta klämmar på 2,4 ghz det ska inte göra på detta för det är fritt problem för dom bara gäller för 35 mhz bandet måste ha klämma på detta ja....
MVH Steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)Kommentar
-
Visst skulle man kunna ha någon sorts markering för 2,4 GHz.
Men jag tror inte att det blir populärt, och jag tror inte att det kommer att åtföljas speciellt väl. Jag har känslan av att de flesta som köpt 2,4 GHz system har gjort det just för att slippa allt strul med frekvenstilldelningen, däribland flaggor och klämmor.
Det är nog bara under en "inkörningsperiod" som 35 MHz flygarna kommer att hicka till lite när dom ser en snubbe med kort antenn utan flagga/klämma./\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
Hej,Ursprungligen postat av McRegor...Om inte annat så tror jag det vore bra för de som kör modul-sändare och ibland kör 2,4 GHz, ibland 35 MHz. Att ha fasta rutiner skadar nog inte...
Hälsningar
Roger
Får väl som sagt citera mig själv då...
Jag tror att det är bra att ha samma rutiner oavsett om man har 35 MHz eller 2,4 GHz-modulen i sändaren. Och varför inte fortsätta med lite "ordning och reda" - så svårt är det väl inte att ta en frekvensklämma...
Och skall den ena 2,4 GHz-flygaren ha nån form av klämma så borde alla 2,4 GHz-flygare ha en.
Trots allt är detta en mycket väsentlig säkerhetsfråga på 35 MHz-bandet och att tumma på kravet om frekvensklämma den dag man kör 2,4 GHz kan lätt få konsekvensen att man "glömmer" den när man flyger 35 MHz.
Hälsningar
RogerKommentar
-
Hej!
I USA så går AMA (Amerikanska motsvarigheten till SMFF) ut med rekommendationer till klubbarna att de ska se till att någon form av frekvensklämma finns även för 2,4GHz flygarna.
Tycker det låter vettigt att göra samma här hemma så ingen behöver bli orolig när de ser någon stå i pilotrutan och spaka utan klämma.
En annan anledning till "ta frekvensklämma" är ju att man då ser att den personen har betalt medlemsavgiften...för man sätter ju sitt medlemskort i facket där frekvensklämman sitter.Kommentar
-
Ojoj,nu börjar man ju redan oroa sig!!
Hm... plastskydd på klämmorna...ja det bör man ju ha
förstås...kanske hjälmtvång, jomenvisst!
(åtminstone cykelhjälm)
O ett blinkande rödljus på hjälmen när man slagit
på sändaren vore nog på sin plats!
Ja hur ska det gå??..... :shock: :shock: :shock:
:lol: :lol: :lol:
Mvh KentKommentar
-
Personligen .. skrämmande...
dock bra ide om betalt avgift eller inte.. lättare att hitta vem som kör på min kanal om det står ett namn där... men.. visst ja.. behöver ju inte leta/vänta...-------------------------------------------------------------------
Xxxxxx Xxxxxxxxx
Spektrum DX7
T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
Sebart Katana S50 Glowpower,
MagnumR West .50Kommentar

Kommentar