Har en optic 6 som jag mistänker att det kan vara fel på, har på en vecka kvadat två plan när jag varit ute och flygit, båda gånger har det varit höjd rodret som slutat fungera har använt olika motagare och kristalere vid flygningarna så då kan det det inte bero på det. har ni några förslag på vad det skulle kunna var om det inte är radion det beror på. börjar bli tråkit att åka hem med planen i ica kassar
Optic 6
Kollaps
X
-
Du bör nog skicka in radio för koll så du kan vara på säkra sidan att den är ok.
Har du andvänt samma servon?
Kanske att dåligt sådan som hamnat på höjden båda gångerna./ Johan
www.salarfk.se -
Hmmm.... nu blev jag lite orolig. Jag fick ett problem för ett tag sedan då jag flög ganska lågt, gasade på lite och skulle upp men det blev en vinglig och ful loop rätt ner i backen. Jag HAR en optic 6:a. Är det fler som haft likande problem med dom? Jag trodde inte det var radion i och för sig men skulle kunnat varít det.Kommentar
-
Har läst att Optic 6an kan glitacha med SPEKTRA-modulen.
Länk till Hitec flygradioforum:
http://www.hitecrcd.com/cgi-bin/ulti...?ubb=forum;f=1
(Skrivet av en som inte har en flygradio ens)Kommentar
-
-
Vad jag har fattat det som så låste sig Optic 6'an med äldre programvara när man trimmade skev samtidigt som man också höll skev... Eller något åt det hållet.
Dom verkar fortfarande ha problem med att syntesmodulen glappar dock, surt. För det verkar vara en helt okej radio annars PDT_Armataz_02_12Kommentar
-
Kolla vad du har för firmware-version genom att hålla nere de två Edit-knapparna samtidigt som du slår på sändaren.
Sen ska man kunna scrolla (genom att trycka på edit-knapparna?), där någonstans ska det stå vad det är för version du har i din sändare.
Står det v1.1 så bör du lämna in och få uppdaterad. Står det version 0 (ja det är mycket lurigt det där.. dom har gått baklänges på något vänster) så har du nog senaste.
Observera att jag inte har någon optic 6'a själv, jag förmedlar bara info vidare PDT_Armataz_02_22Kommentar

Kommentar