Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Om du gör en ordentlig lödning och undviker att ha en brytpunkt vid lödstället så ser jag inga problem. Annars så kan du ju byta hela antennen? (Löda på ny på kretskortet i mottagaren)
Om du gör en ordentlig lödning och undviker att ha en brytpunkt vid lödstället så ser jag inga problem. Annars så kan du ju byta hela antennen? (Löda på ny på kretskortet i mottagaren)
/Håkan
Okej...Men Kan man ta vilken kabel som helst i motsvarande grovlek och sätta dit! Eller är det en specialkabel..... :roll:
Hej,
Om du löder så måste du på något sätt avlasta själva lödpunkten - t ex med krympslang som går utanför själva lödpunkten. Annars för du lätt en brytning alldeles i kanten av lödningen som kan innebära att antennkabeln går av. Bäst är att byta hela kabeln - om du är duktig att löda på kompakta kretskort.
Hälsningar
Roger
Det fanns en liten plastbfilm med något slags kletigt lim som kabeln vilade på direkt efter lödningen! Den va fortfarande kletig! Så jag tänkte använda den som avlastare! Går inte det så kan jag ju lägga en liten klick 2-komps lim som fäster kabeln 8)
Det fanns en liten plastbfilm med något slags kletigt lim som kabeln vilade på direkt efter lödningen! Den va fortfarande kletig! Så jag tänkte använda den som avlastare! Går inte det så kan jag ju lägga en liten klick 2-komps lim som fäster kabeln 8)
Låter som en utmärkt ide. Om du råkar ha smältlim så kanske det är enklare. Jag använder smältlim till sånt och till att få fason på resten av antennsladden på/i modellen.
Kommentar