JR DSX9 några nyheter?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jaka
    • maj 2007
    • 1483

Hej!
    Kom ihåg att Spekrum 2,4 gHz och JR 2,4gHz är egentligen samma radio. Vilket innebär att deras mottagare fungerar ihop.

Kommentar

• T5
      • jul 2006
      • 1300

En skillnad mellan US och Europa versionerna av 9303'orna är att JRX9303 har analog trotteltrim medans DSX9 har digital trotteltrim.

Och jo, alla radios med dsm2 (JR & Spectrum) kör på samma mottagare

T5 /DX7 & X9303 spakare.

Kommentar

• Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

Ursprungligen postat av Taurus
        Ja den verkar vara på gång, men tyvärr verkar den bli rätt dyr. Så frågan är vad man ska köpa för radio. Egentligen behöver jag inte så avancerad radio, har tänkt att börja flyga helikopter och behöver då 7 kanaler, sen skulle jag i framtiden vilja kunna fotografera från helikoptern och behöver då ytterligare en kanal. Därför vill jag egentligen inte köpa en DX7 men den är ganska mycket billigare idag.

Spektrum DX7
        + Hyffsat pris
        + Reciver give away, kan få extra mottagare när man köper mottagare i samband med radioköpet

- En kanal för lite för framtida bruk (långt kvar dit)
        - Spektrum DSM2 mottagare har strulat med lock out i vissa upplagor

JR DSX9
        + Finns fler och billigare mottagare att välja mellan
        + Erkänt bra märke
        + 30 modellminnen

- Dyr
        - Spektrum DSM2 mottagare har strulat med lock out i vissa upplagor

Futaba FF10 (10C)
        + Ännu fler kanaler (vad jag ska med det till)
        + Erkänt bra märke

- Dyrare (går att få hem billigare från Tyskland, blir samma som DSX9)
        - Dyrare mottagare att köpa till
        - Ännu ej släppt
        - Bara 700mAh i TX batteriet *Edit* (såg att en tysk säljare skrivit att det ska vara ett 2000 mAh batteri till sändaren som följer med, den första informationen är från USA)
        - 15 modellminnen utan extra CAM-modul (räcker iofs ett tag för mig)

Det jag är lite fundersam över är att HAB har DSX9 med 1500mAh TX batteri medan Ezfly säljer dem med 1100mAh.
        Pris på HAB 5999:- inkl R921 mottagare, 4 st JR ES 539 servo, 1500 mAh sändar och mottagarack och laddare
        Pris på Ezfly 5395:- inkl R921 mottagare, 1100 mAh sändar och mottagarack och laddare

Finns säkert fler för och nackdelar med radioapparaterna, var bara detta jag kom på när jag skrev inlägget.

Alla dessa beslut man ska ta om vad man ska köpa Dagens I-landsproblem...
        Hej!
        Förklara för mig vad lock out innebär, vad händer?
        //Tobbe

Kommentar

• Taurus
          • apr 2008
          • 24

Vad jag har förstått när jag läst andra forum så är en lock out när det blir ett spänningsfall så att mottagaren startar om. Du har då ingen kontroll över planet/helikoptern utan under den tid som mottagaren startar om hinner oftast flygetinget gå i backen. Det har diskuterats en del om detta här: http://www.rcheli.se/phpBB220/viewto...=15715&start=0

Om jag har fel får någon gärna rätta mig...

Kommentar

• wesse
            • maj 2007
            • 5864

oj oj då ligger Tobbes Yak i fara trots bling bling

:love: Get high with hovering
            not drugs :love:

Kommentar

• Taurus
              • apr 2008
              • 24

Då var den släppt hos ezfly och det firar dom med att höja priset till 6385:- :shock:

Då är det ingen prisskillnad mellan DSX9 och FF10 längre...

Kommentar

• LAN
                • okt 2006
                • 188

Det var väl för bra för att vara sant att något skulle vara billigare i Sverige. Priset i England justerades istället ner när den väl dök upp i butikerna. Lägsta priset är 400 pund för endast sändare (Inwood Models), blir väl runt 4.700 kr med dagens pundkurs.

Kommentar

• Taurus
                  • apr 2008
                  • 24

Jo fast mottagare är bra att ha och då är det £480 som gäller vilket motsvarar ca 5700 kr...

Nu blev det riktigt jobbigt, blir ju ruinerad av denna hobby och det är innan jag ens börjat flyga, hehe

Kommentar

• T5
                    • jul 2006
                    • 1300

Jag fick precis min x9303 från Donalds hobby i USA. Det är radio & 9ch mottagare för 529$ (+40$ frakt, ingen tuill) : Slutpris 3350.-SEK

Jag är förvisso ett omoraliskt busfrö som kör på Amerikansk uteffekt på både min DX7 & nu X9303'a.

Kommentar

• Tobbe O
                      • maj 2006
                      • 1431

Ursprungligen postat av Taurus
                      Vad jag har förstått när jag läst andra forum så är en lock out när det blir ett spänningsfall så att mottagaren startar om. Du har då ingen kontroll över planet/helikoptern utan under den tid som mottagaren startar om hinner oftast flygetinget gå i backen. Det har diskuterats en del om detta här: http://www.rcheli.se/phpBB220/viewto...=15715&start=0

Om jag har fel får någon gärna rätta mig...
                      har man ström i ackarna så ska väl det inte vara något problem, sen så har dom nyaste mottagarna nån form av quick lock.
                      //Tobbe

Kommentar

Arbetssätt...