35MHZ vs 2,4GHz föreläsning/seminarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AM
    Debattglad entusiast

• maj 2006
    • 3464

Jag tror vi kan komma igång tidigare. Vi Skåningar behöver ge oss iväg runt 14.00 för att hinna hem i rimlig tid. 12.00 hade kanske varit bättre - och så kan vi äta undervägs...

Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Gyld
      • dec 2006
      • 361

Ursprungligen postat av AM
      Jag tror vi kan komma igång tidigare. Vi Skåningar behöver ge oss iväg runt 14.00 för att hinna hem i rimlig tid. 12.00 hade kanske varit bättre - och så kan vi äta undervägs...

Mvh
      Ove

Jag tycker vi spikar kl 10:00 för årsmötet (vilket redan är gjort), samt kl 12:00 för min genomgång. Då kan vi ju släppa iväg halvdanskarna i hyfsad tid. Borde väl passa dom flesta!

Gällande chatten så kommer vi att använda den chat som finns alldeles bredvid själva videon på Bambuser. Detta för att du som distansdeltagare inte skall behöva byta fönster mellan videon och chatten. På detta sätt kommer du att kunna ha videon framme hela tiden som du även kan se vad som skrivs i chatten.
      Det jag och alla andra dock önskar är att man ändrar sitt smeknamn på chatten till det man brukar använda här på RCFF. Detta gör man genom att ändra där det står "anonymous" från början (såvida du inte redan har ett eget Bambuserkonto).
      Se vidare på de bifogade bilderna.

Detta gäller för både årsmötet och för genomgången kl 12.

/Gyld
      Bifogade filer
      Kenneth Gyld - Gävle

"Man ska ha små mål här i livet - Mellanmålet"

Kommentar

• AM
        Debattglad entusiast

• maj 2006
        • 3464

Toppen!

Mvh
        Ove
        Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Gyld
          • dec 2006
          • 361

Ja då var jag på plats hos Bokis där årets årsmöte skall hållas.
          Uppkoppling mot nätet är verifierat och jag kan nu konstatera att det inte bör bli några problem att fixa de live sändningar som vi pratat om.

Årsmötet kommer att starta kl 10:00 och seminariet om 35MHz vs 2,4GHz kommer att starta kl 12:00.

Detta kommer alltså att sändas live på nätet för den som vill ta del av det.
          En chat kommer att hållas öppen så att ni kan komma med frågor och funderingar. Observera dock att vi inte lovar att alla frågor kommer att tas upp, beroende på tid och hur bra det kommer att fungera (är ju trots allt första gången vi kör detta).

Vi kan dock garantera att din fråga kommer med snabbare om du följer instruktionen ovan om hur du ändrar så att ditt namn kommer med i chatten istället för att vara helt anonym. (se bilderna i tidigare inlägg från mig).

Och så till det viktigaste då....

Adressen för att kunna se livesändningarna: http://gyld.se/tv

/Gyld
          Kenneth Gyld - Gävle

Kommentar

• Sigun
            • aug 2007
            • 3942

Hoppas att adminsarna lägger upp denna adress på första sidan imorgon med STOOR text så att alla som vill se årsmötet inte missar detta . Kommer livsändningen att sparas på bambuser "Archive" så att man kan se den i efterhand. Är själv inte hemma vid 10 tiden imorgon utan befinner mig förmodligen på fältet och flyger just då. Men det kunde ju vara skoj att se mötet i efterhand..

/Martin

Kommentar

• Gyld
              • dec 2006
              • 361

Ursprungligen postat av Sigun
              Hoppas att adminsarna lägger upp denna adress på första sidan imorgon med STOOR text så att alla som vill se årsmötet inte missar detta . Kommer livsändningen att sparas på bambuser "Archive" så att man kan se den i efterhand. Är själv inte hemma vid 10 tiden imorgon utan befinner mig förmodligen på fältet och flyger just då. Men det kunde ju vara skoj att se mötet i efterhand..

/Martin

Jag har redan sagt åt DrHanke att han får se till att fixa upp detta på förstasidan eftersom alla säkert inte läser denna tråd.

Sen kommer det givetvis att arkiveras så man kan titta på det i efterhand.

/Gyld
              Kenneth Gyld - Gävle

Kommentar

Arbetssätt...