Tack KMFK för en trevlig flygträff!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tomasstrom
    • jun 2009
    • 136

Tack KMFK för en trevlig flygträff!

Ville bara passa på att tacka Karlskoga Modellflygklubb för ett sevärt Jet-meet med många duktiga flygare. Uppskattade speciellt flygningen med (tror det var en Hawk) i lite neonfärger som pressade gränserna. Även JAS var en fantastisk uppvisning att minnas.

Hobbyborgen var där (trevlig personal!) och krängde en Graupner 12:a HOTT till mig så nu är man tillbaka i träsket igen. MS composit Swift 2 beställd. Bra att rosta av med och lätt att laga

Skall lägga upp lite bilder som en kamrat tog när jag får dem från meetet.
    - Zeitgeist -
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av tomasstrom
    Uppskattade speciellt flygningen med (tror det var en Hawk) i lite neonfärger som pressade gränserna.
    Denna "fuskhawken" var det nog du såg. Modellen flygs normalt med turbiner på 8-10kg dragkraft medans HAB-Tomas har tvåsiffrig dragkraft som börjar på en tvåa(!)

Superhero

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Fantastiskt, bra ljus på hawken, den hade gjort ljusorgel fantasterna avundsjuka på 80-talet.

Snyggt flyget.

Balsa Regn
      DS-24 operatör.
      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• tomasstrom
        • jun 2009
        • 136

Ursprungligen postat av henke2
        Denna "fuskhawken" var det nog du såg. Modellen flygs normalt med turbiner på 8-10kg dragkraft medans HAB-Tomas har tvåsiffrig dragkraft som börjar på en tvåa(!)
        Stämmer fint det! Inte konstigt då att den gick som skjuten ur en kanon. :excitement: Fantastiskt rolig att titta på.
        - Zeitgeist -

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av Kenneth E
          Fantastiskt, bra ljus på hawken, den hade gjort ljusorgel fantasterna avundsjuka på 80-talet.

Snyggt flyget.

Balsa Regn
          Ljus varde :-)

Bilder från Daniel Larsson, http://www.pbase.com/larson_daniel

Superhero

Kommentar

Arbetssätt...