Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej Tobbe,
Nu är det en Robbe Beaver på väg till undertecknad från Lindinger.
Den är tänkt som min vinterflyg-kärra så vi får väl se om den hinner provflygas innan snön täcker vårt kära flygfält...
Hälsningar
Roger
Va kul.Som sagt var det går ganska fort att få ihop kärran så nog hinner du flyga kärran innan snön,annars så får du montera skidor eller tofflerna som finns att köpa till.Flyger mycket med kärran och är hel nöjd,men den låga vingbelastningen på 42g/dm2 gör kärran lite känslig vid mycket vind
Tobbe
Hej Tobbe,
Sen jag flugit in mig på kärran kommer jag nog att testa med OrangeRX 3-axliga gyrostabilisator. Har en sån i en Parkzone Trojan och den blev klart stabilare i blåsigt väder.
Men just nu är det full fart (nåja...) i verkstan med byggen av inomhus-kärror eftersom säsongen drar igång om drygt 2 veckor. Men sen jag knåpat ihop dessa så är det Beavern som tar plats på byggbordet...
Trevligt att höra att du är nöjd hittills med kärran. Tydligen så är det låg vingbelastning som är grejen för att en Beaver skall flyga bra - det är i alla fall vad min kompis KristianB säger och han har en del erfarenheter av den kärran. En tyngre Beaver är tydligen inte alls trevlig att flyga.
Hälsningar
Roger
Jaja - så är det kanske men jag skall testa först och se hur den är utan.
Sen får vi se....
Och just nu är den på väg från Malmö uppåt landet...
//Roger
Det där är en rätt tråkig inställning.
Säger du så till helikopterflygarna också?
Vari "fusket" ligger förstår jag inte, gyrot flyger nämnligen inte planet själv, det bara assisterar piloten.
Jag har provat det där på några stycken kärror som jag har upplevt som lite onödigt vindkänsliga och därmed inte speciiellt kul att flyga om det blåser lite, även om jag klarar av det.
Så nu har jag enligt din uppfattning fuskat mig till lite fler flygdagar...?
Hur vore det om du försökte flyga och ha roligt och inte hacka på andra som vill prova lite ny teknik?
Det där är en rätt tråkig inställning.
Säger du så till helikopterflygarna också?
Vari "fusket" ligger förstår jag inte, gyrot flyger nämnligen inte planet själv, det bara assisterar piloten.
Jag har provat det där på några stycken kärror som jag har upplevt som lite onödigt vindkänsliga och därmed inte speciiellt kul att flyga om det blåser lite, även om jag klarar av det.
Så nu har jag enligt din uppfattning fuskat mig till lite fler flygdagar...?
Hur vore det om du försökte flyga och ha roligt och inte hacka på andra som vill prova lite ny teknik?
Äsch då Mr J - jag tog inte Tobbes kommentar så allvarligt. Tror bara Tobbe är avis för att jag fått tag i ett par stabilisatorer...
Det är naturligtvis inget måste men som du skriver - kan man få kärran lite stadigare när det blåser så tycker också jag att det är mycket vunnet inte minst i start och landning. Och landningar i rätt kraftig sidvind är ju en baggis numera.
Har en kompis som kör en liten Kinetic 800 med stabilisator och den är uppenbarligen mycket enklare att bl a landa numera om det blåser. Men kärrorna flyger sig ju inte själva även om man har en stabilisator utan fortfarande behövs ju en pilot.
Hälsningar
Roger
Jag tar det inte heller speciellt allvarligt, jag tycker bara att det är ett j***a sätt att slänga ur sig sånt där, risken finns ju att någon nybörjare tar det på allvar...
Det är lite lustigt, jag har också en Kinetic 800, och det är nog den sista kärran jag skulle få för mig att testa stabilisatorn på, mtp. att den klarar vinden så bra. (Om man undantar hangkärrorna förstås).
I full fart så är det inga problem med Kineticen har jag förstått men når det blåser och man flyger långsamt - t ex vid landningen - så gör det tydligen sitt till.
//Roger
Kommentar