Air Media ?

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hans777
    • aug 2012
    • 2

Air Media ?

Hittade en trevlig liten ARF Mustang hos Air Media för 530 kr. Stod att den fanns i lager så jag förskotts bet. ( tot 566 kr) Gick ngr dag ingen modell så jag kont AM : -han höll på måla golv punkt. Frågade då när ung den kunde komma , efter helgen blev svaret men jag skulle få bet mer än vad som sagts på hemsidan ( dyr frakt).OK sade jag ! Sedan kom chocken :han ville ha 220 kr för frakten ! Då sade jag : glöm det jag vill ha tbax mina pengar. Samma dag ramlade 346 kr in på mitt konto ! Han hade dragit 220 kr fr ngt han ej gjort ! Jag har gått vidare med detta o har fått respons från andra som råkat ut för problem med Air Media !

Seriös handlare ? Definitivt NEJ

Hans Olof Thideman Söderhamn
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

Hans - du har ju redan dragit denna fråga på Svenskt Modellflyg och dessutom fått svar och förklaring - http://www.svensktmodellflyg.se/foru...1&replypage=99
    Vad mera förväntar du dig ?
    Roger

Kommentar

• bokis
      • maj 2006
      • 5041

Att registrera sig här för att klaga på Airmedia samtidigt som man gjort samma sak på SMF

och fått en förklaring(som jag tycker var helt OK) är lite märkligt tycker jag..

Edit: Ooops Roger,lessen,vi var lika snabba...
      // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
      (nu även med biskvier!)

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Ursprungligen postat av bokis
        Edit: Ooops Roger,lessen,vi var lika snabba...
        Nädu Bullen - jag var allt liiite snabbare...
        Ha det
        Roger

Kommentar

• bogieboy
          • feb 2011
          • 1054

Jag har bara bra erfarenheter av Airmedia och det har alldrig varit något strul. Och har handlat flera gånger av honnom.

Kommentar

• freddan_6
            • aug 2006
            • 2655

Ursprungligen postat av bogieboy
            Jag har bara bra erfarenheter av Airmedia och det har alldrig varit något strul. Och har handlat flera gånger av honnom.
            :applouse: Samma här

Kommentar

• uffe40
              • aug 2007
              • 334

Tyvärr har inte jag nån bra erfarenhet därifrån,kan väl kalla det för bristande intresse för kunden för att vara snäll
              Mvh uffe

Kommentar

• AM
                Debattglad entusiast
                • maj 2006
                • 3464

Ja Ulf, jag hittar en faktura på ETT miniservo - 161 kr totalt, varav 11 kr i brevporto - daterat den 7 december 2005. Det var väl första och sista gången du handlade av mig kan jag tro, för sju år sedan?
                Mvh
                Ove
                Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• uffe40
                  • aug 2007
                  • 334

Air Media ?

Tyvärr försökte jag köpa ett plan av dej men du hadde noll intresse av det, så jag köpte på annat håll, om inte du vill sälja så går det utmärkt att handla på annat håll.
                  Hadde inte tänk kommentera når mer men efter ditt inlägg var jag tvungen
                  Med vänlig hälsning Uffe

Kommentar

• uffe40
                    • aug 2007
                    • 334

Air Media ?

Kan även tala om att det köpte jag på hobbycity efter några email och svar från ett företag som vill sälja
                    Med vänlig hälsning Uffe

Kommentar

• kay.krut
                      • jan 2007
                      • 929

Airmedia !?

Nu måste jag också få sälla mig till skaran av klagande. Jag köpte tre Fuji-fyrtaktsglödstift av Ove på Airmedia för ett par år sedan. I somras skulle jag så försöka att dra igång en gammal OS-motor men tji fick jag. Stiften gick raka spåret till he...te och det blev inget av den motorkörningen. Det visade sig att dom stiften inte tålde 12 volt! Borde kanske reklamera dom, eller?

Från klagomuren intet nytt.

Kay krut

Kommentar

• Krålle
                        • okt 2010
                        • 110

Hallå, Finns det glödstift som tål 12 volt?
                        Du skojar va?

Kommentar

• bokis
                          • maj 2006
                          • 5041

Glödstift tål visst 12 volt! Inte så länge kanske men ändå..:sarcastic:
                          // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• kay.krut
                            • jan 2007
                            • 929

Ursprungligen postat av bokis
                            Glödstift tål visst 12 volt! Inte så länge kanske men ändå..:sarcastic:
                            Nej, dom tål inte 12 Volt. Inte dom jag köpte i alla fall men det berodde inte på dåliga stift utan på att jag, av misstag stoppade in sladden i starterpluggen i stället för i glöduttaget. Normalt kör jag med ombordglöd och då händer inte detta. Inget fel på Oves stift således. Man lär av misstagen.

Jag har handlat mycket smådelar av Ove, servon, mottagare, elektronik, motorer mm och jag har alltid blivit trevligt bemött. Det finns dock ett par handlare som jag träffat på och som kanske inte lever helt upp till ens förväntningar, vilket vi avhandlat i tidigare tråd, men det tar vi inte upp här, vare sig namn eller företag. Det är bättre att ta upp det direkt med handlaren. Blir det ingen lösning så handlar jag på annat ställe.

Kay krut

Kommentar

• bokis
                              • maj 2006
                              • 5041

Jag försökte vara rolig Kay, har gjort samma sak! resten av ditt inlägg: -Kan bara hålla med..
                              // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...