Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
satte 2 aluminium bitar med hål framför o bakom stället vid fästskruvarna sen drog jag fiske tafs som spärrade från fram o bak sidan på skidan dit funkade bra det med på glada 80talet
Härligt att se lite vinterflyg bild! =) bra att det löste sig för dig! :thumbup:
Försökte få till en liten film också... Först var jag och dottern på 3 år iväg och flög, instruerade henne hur hon skulle göra med telefonen, blev mest tumme och mark på den filmen...
Lite senare tog jag med båda ungarna samt återhämtande magsjuk sambo som skulle föreviga flygturen med HD-filmkamera, hon var dock så sliten att hon var tvungen att sitta ner och filma.Tror nästan att dotterns film blev bättre, väldigt dåligt engagemang där ifrån sambon...
Det har blivit en hel del flygning på snö denna långa vinter.
Har använt både de små och de stora Dubro skidorna. De små var lite fladdriga och fick ett mässingsrör ingjutet i epoxy som lagring mot hjulaxeln. Funkar kanon. Fast de är lite sköra. Fastnade i ett fruset spår i snön och ena skidspetsen bröts. Lite CA o silvertejp fixar det mesta.
/A
Här är den variant av skidor som jag har använt i många år. Skidor av plywood, och fäste för hjulaxel är en nippel och en pianotråd som sitter i en saxsprint längst framoch fungerar som fjädring!
Mvh. Roger
Medlemskap: RCflyg
Flyg: Rcfactory EPP. Sbach 55 cc, Pitts Pyton 50 cc, CAP 232 30 cc bensinmodeller, HK 450, HK 500 helikoptrar. Har även en gammal Bäver!
Radio: Futaba FF9 Super, Futaba T 12 Z.
Här kommer det lite bilder hur det ser ut på min och Björn.O :s 50cc bensin kärror, hemmagjorda skidor med "sidroder wire" stålwire som stopp! Funkar kanon och är pålitligt! :thumbup:
I det här fallet blir det för litet och osäkert med dubros skidor.
Kommentar