Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Vad finns det för moderna slowflyers att jämföra med tex Ikarus taube eller Chubby lady? Alltså inget helgjutet i EPO utan någonting som faktiskt blir lätt i förhållande till storleken.
Nä Thomas - jag har lite lång startsträcka och fick 2 projekt samtidigt (snart ett 3:e och 4:e dessutom).
Sen är det höstjobb på hus och tomt, båtupptagning och en massa andra o-kuliga grejor. Blandat med en hel del slöhet och att jag prioriterat lite flygande framför byggande nu när det blir mörkare allt tidigare...:(
Men det skall bli vad det lider...
Roger
Eflite/Horizon Hobby har väl någon variant , Night Vapor heter den, lite tilllyxad Vapor med leds. Tyvärr inte provat själv. http://www.mft.nu/?ProdID=350867 Ser dock ganska lätt ut, om än lite omtålig =)
Eflite/Horizon Hobby har väl någon variant , Night Vapor heter den, lite tilllyxad Vapor med leds. Tyvärr inte provat själv. http://www.mft.nu/?ProdID=350867 Ser dock ganska lätt ut, om än lite omtålig =)
Den hänger inte alls, min flyger väldigt långsamt och fint. Och den flyger "på vingen".
// Fredrik W
Den jag provade villa hänga om man flög sakta. Den går i sig säkert saktare än en Ikarus Taube eller slowstick men upplevelsen gör den snabbare än vad jag siktar på just nu. Den skulle vägt 25% mindre eller så
Slowsticken är ett alternativ, men 10år gammal, hade varit kul med något liknande nytt.
pronto.
Det var min liv o kniv det roligaste vi höll på med på 70-talet. Webra 1,76. o pronto. Den hade en profil som inbjöd till att den som flög saktast fick bjuda på,saft, Jag skulle ju vara värst så jag satte dit 1mm slats fram o byggde en klyv klaff bak.
Den hängde inte i luften, den flög. Oerhört spektakulärt. En sådan i el konvertering ligger på väntelistan.
Börjar likna det jag är ute efter. Kanske något mindre och något snabbare för mig...
...hmmmm - tror att trådens titel är "Långsamma slowflyers" men du vill ha lite snabbare...
I o f s lite tautologi även i rubriken för Slowflyer är väl just en långsam flygmaskin...
Ja - jag vet att jag är lite jobbig men just att du ville ha snabbare kärror var lite kul när du efterlyste långsamma..
Roger
Kommentar