micro motorer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henke80
    • okt 2012
    • 234

micro motorer

Hejsan.

Vill ha tips på bra handlare som säljer små borstade motorer på en vikt runt 10 gram.
    Jag kommer ha ett 5 amp esc som driver den och lipo acc på en cell.
    Jag har själv bara köpt motorer från mft. Men de kanske haf mest utbud?

Några förslag?
    Önskvärt med svenska handlare.

Mvh Henrik
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

Hej Henke,
    Ett par finns det ju här - http://www.rcflight.se/visaProdukter.aspx?grupp=73
    Fast det är ju samma som Hobbyking säljer - och dom har ett avsevärt större sortiment.
    Även här har du några - http://www.aircpro.com/airc/homepage...00&CartID=null
    Hälsningar
    Roger

Kommentar

• Henke80
      • okt 2012
      • 234

Hej Roger.
      Såg inga borstade motorer i länkarna du posta.
      Det är det jag är på jakt efter.

Mvh Henrik

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Aj då - såna små borstade är nog väldigt sällsynta. Varför måste det vara en borstad ? En så liten borstad har ju väldigt låg effekt. Du får nog i så fall kanske försöka hitta t ex nån Kyosho Minium med fungerande motor som du i så fall kan använda...
        Sen hade ju GWS en liten växlad men den tror jag nog är tyngre än 10 g - i alla fall med växeln som givetvis behövs.
        Fast enklast borde vara att ta eb borstlös istället.
        Roger
        PS: Denna GWS-rova menade jag - http://www.gwsus.com/english/product.../ips-dx2bb.htm
        Och den tycks väga närapå 30 g - utan kylfläns som ofta behövdes.
        Möjligen kan du hitta nåt här - http://www.micronradiocontrol.co.uk/motor_brushed.html

Kommentar

• numnutchris
          • dec 2008
          • 989

Nåt sånthär kanske?
          ----------------------------------
          Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Ursprungligen postat av numnutchris
            Skulle tro att dom är alldeles för små och högvarviga. Men motsvarande men något större finns ju hos Micron som jag länkade till. Men frågan är vad Henke tänker ha den till....
            Roger

Kommentar

• Henke80
              • okt 2012
              • 234

Hej på er.

Det är så att jag har en setup från axion. Micro grejer som jag ska installera i en liten kärra. Så esc till detta system är till borstade motorer.

Annars hade jag föredragit borstlöst.

Men hittar små motorer som börjar på 5 gram hos mft.nu.

Mvh Henrik

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7943

Är mottagare och fartreglage integrerade så det är därför du måste ha borstat ?
                Kolla gärna Micron också (min länk tidigare) - har handlat därifrån ett par gånger och ägaren var väldigt duktig och serviceminded.
                Roger

Kommentar

• Henke80
                  • okt 2012
                  • 234

Ursprungligen postat av McRegor
                  Är mottagare och fartreglage integrerade så det är därför du måste ha borstat ?
                  Kolla gärna Micron också (min länk tidigare) - har handlat därifrån ett par gånger och ägaren var väldigt duktig och serviceminded.
                  Roger
                  Hej Roger.
                  Stämmer bra.
                  Även logistiken från servon är flyttad till samma kretskort så servon väger endast 2 gr st.
                  Väldigt bra setup till micro plan.

Håller på nu att titta igenom länken du skickade. Den tackar jag för.

Mvh Henrik

Kommentar

• McRegor
                    • maj 2006
                    • 7943

Hej igen,
                    Är kärran för liten för en GWS IPS ? Såna ligger säkert och skrotar i många lådor annars...
                    Jag hade bara ett 2A-reglage (vill jag minnas) till min så där har du nog inget problem.
                    Roger

Kommentar

• IngemarTh
                      • okt 2010
                      • 415

HAB har MIG 280 med växel som väger 16g enligt deras hemsida Hör med dem, det kanske finns fler varianter men det finns ju också risk att den är utgången.

/Ingemar

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7943

Ursprungligen postat av IngemarTh
                        HAB har MIG 280 med växel som väger 16g enligt deras hemsida Hör med dem, det kanske finns fler varianter men det finns ju också risk att den är utgången.
                        /Ingemar
                        En 280-motor väger i sig minst ca: 50 g och hos HAB står det 64 g för denna motor med växel så den är nog tyvärr alltför stor.
                        Fast jag tror att du avsåg Mig 200 med växel för den är specad till 16 g och skulle möjligen kunna vara ett alternativ - http://www.hab.se/mig-200-gear-set-c...272-c-302.aspx
                        Roger

Kommentar

• Henke80
                          • okt 2012
                          • 234

Hej på er.

Svar på din fråga roger. Motorn kommer att sitta i ett plan med vikten komplett runt 50-60 gr.
                          Så motorn får inte väga så mycket.
                          Hittar olika varianter av pu motor hos mft känns som det får bli något sånt.

Mvh Henrik

Kommentar

• Peterps
                            • nov 2012
                            • 135

En grym motor kontra pris prestanda och i den viktklass du nämner har byggt tre multikoptrar i med den motorn emellan 120 till 200 gram i flygfärdigt skick..

Den sistnämnda lyfte en gopro men filmen vibrera myyyycket..

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...er_2900kv.html

//Peter

Kommentar

• dvogonen
                              • jul 2012
                              • 491

Ursprungligen postat av Peterps
                              En grym motor kontra pris prestanda och i den viktklass du nämner har byggt tre multikoptrar i med den motorn emellan 120 till 200 gram i flygfärdigt skick..

Den sistnämnda lyfte en gopro men filmen vibrera myyyycket..

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...er_2900kv.html

//Peter
                              Exakt de där motorerna använde jag för att bygga en miniquad (200 gram med monterat batteri). De har funkat mycket bra under det år jag flugit quaden. Rekommenderas.

Men för en quad på 50 gram är de för stora. Dessutom skall de nog helst drivas med 2s-lipos.

Kommentar

Arbetssätt...