Flyga utan klubbfält i Göteborg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sm6vit
    • aug 2014
    • 2

Flyga utan klubbfält i Göteborg

Hej.
    Jag undrar om det är någon som känner till någon bra plats som man kan flyga på i Göteborgsområdet om man saknar en klubb att flyga med.
    Har tidigare flugit med små enkla modeller i Slottsskogen. Men den senaste, en Hawk Sky, är lite för stor för denna plats.
    /Rickard
  • Fluf
    • jul 2012
    • 1580

Välkommen till Kvibergs fotbollsplaner

Kommentar

• Cox
      • sep 2010
      • 229

Varför inte gå med i en klubb? Det kostar inte så mycket, och man får mycket tillbaka genom att träffa andra och få idéer, tips och råd mm.

I Mölndal så har du tex Mölndals Modellflygklubb som håller till vid Blixås banan och golfklubben. Där flygs det med allt möjligt, allt ifrån foamies till riktigt snabba modeller...

Kommentar

• Jorgen
        • feb 2013
        • 777

Jag kan rekommendera fiskebäckstippen som den kallas i området: https://www.google.se/maps/place/57%...s0x0:0x0?hl=en

Jörgen

Kommentar

• sm6vit
          • aug 2014
          • 2

Tack för tipsen om Fiskebäck och Kviberg!
          Får testa platserna någon dag när vädret tillåter.
          Jag har oxo funderat på att gå med i en klubb. Men vi får se, det är en jag kontaktat iallafall.

/Rickard

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Nu är ju smaken som baken men jag skulle inte tveka en endaste sekund med att gå med i en klubb om det finns nån i närheten som är aktiv för det blir så mycket roligare när man får träffa likasinnade - och man får ju därmed också möjligheten att se andra flygetyg än sina egna och man kan få hjälp vilket vi alla behöver emellanåt.
            Roger

Kommentar

• Fluf
              • jul 2012
              • 1580

Ursprungligen postat av sm6vit
              Tack för tipsen om Fiskebäck och Kviberg!
              Får testa platserna någon dag när vädret tillåter.
              Jag har oxo funderat på att gå med i en klubb. Men vi får se, det är en jag kontaktat iallafall.

/Rickard
              Är klubb av intresse måste jag erkänna att grabbarna och gubbsen i Mölndals Flygklubb är ena sköna jäklar

Kommentar

Arbetssätt...