Klädselbryderier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • senmathal
    • sep 2008
    • 1803

Njae vid ett första test så satt det inte särskilt bra och det satt inte mycket bättre av värmen än vad det gjorde innan. Men det är möjligt att det hade torkat fast efter ett tag. Jag jämförde med Balsaloc och det sitter riktigt bra. Nu kan det väl skilja mellan olika limstift förstås. Jag fortsätter nog med Balsaloc och EZE cote.

/Mats

Kommentar

• zeno
      • maj 2006
      • 536

Ursprungligen postat av Thomas
      Hmm...
      Limstift lät intressant, och billigt!
      Behandlade du träet före påklädningen??
      Nix!

Kommentar

• zeno
        • maj 2006
        • 536

Ursprungligen postat av senmathal
        Njae vid ett första test så satt det inte särskilt bra och det satt inte mycket bättre av värmen än vad det gjorde innan. Men det är möjligt att det hade torkat fast efter ett tag. Jag jämförde med Balsaloc och det sitter riktigt bra. Nu kan det väl skilja mellan olika limstift förstås. Jag fortsätter nog med Balsaloc och EZE cote.

/Mats
        Det här var ett par år sedan så minnet sviker förståss. Det jag kommer ihåg var att jag fick köra med väldigt hög värme för att det skulle fästa.
        Och med tanke på hur järnets yta såg ut efter ett tag så verkar limmet (Biltemas limstift för övrigt) sipprat igenom väven och sen härdat av värmen.
        Tyckte inte Balsaloc fungerade så bra, men då ska det också nämnas att det inte var särskilt många plankade delar.
        Kul med olika erfarenheter!
        Och du ska självklart köra med det sätt du gillar och tycker funkar bra

Kommentar

• senmathal
          • sep 2008
          • 1803

Det är lite lurigt med Blasaloc för ibland fastnar det inte allas särskilt bra och jag vet inte vad orsaken är. Men i de flesta fall sitter det så man får slita bort klädseln. Det jag märkte och som jag skrev om är att om man ska fästa klädsel mot klädsel så bör man pensla på båda ytorna. Jag tror faktiskt det stod något om det i beskrivningen.

Men nu är nästa moment på gång. Jag ska testa om det går att spruta Servalack med färgspruta.

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...