Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Eric - se mitt förra svar. Man behöver inte annat än en Web-browser (Chome, Firefox t ex) för att delta i ett Zoom-möte bara man har länken till mötet.
Roger
Jag jobbar med vuxenutbildning, och nu i coronatider kör vi mycket distansutbildning.
Vi använder Googles "Meet", ser snalikt ut som Zoom, och det funkar klockrent.
Eric - möjligt att det finns begränsningar men jag har kört Zoom via Web-läsaren och inte upplevt att det är nåt jag saknat. Kan vara bra att veta trots allt för de som kanske inte vill installera extra appar. F ö har också Facebook en snarlik funktion nämligen Facebook Messenger Rooms. Den som skapar ett "rum" måste ha ett FB-konto men för de som deltar räcker det även där med en Web-läsare och en länk till "rummet". Eller så kan man köra via Messenger-appen - det är valfritt.
Har f ö lite svårt att tro att man måste ha appen installerad om man kör mobil eller surfplatta och använder Web-läsaren.... Men har inte testat.
F ö tycker jag att FB Messenger Rooms är enklare att hantera för de som inte är så intresserade av datorer - där behövs bara en Web-läsare och länken - sen är man inne. Vi har kört det för styrelsemöten och det har fungerat utmärkt och den har inga direkta begränsningar i vårt fall. Med Zooms fria variant kan man t ex inte köra längre möten än 40 minuter - i alla fall om man skall tro licensvillkoren.
Roger
Kommentar