Jag vill ha lite åsikter om turbo timber 1,5 eller 1,7 har dom några svagheter eller annat man ska tänka på
Turbo Timber
Kollaps
X
-
Har 1,5-versionn och den fungerar bra tycker jag.
Får väl ca 8 min på 4S/4Ah? Bror ju på hur man flyger också. Liiite trångt att få i batteriet men de går.
En otroligt tyst men kraftfull drivlina.
Trevlig bus-maskin.
// Mats WFlygsmurfen -
1.5m versionen
Troligen den maskin jag flygit mest med de sista 2 åren, både med hjul och pontoner, riktigt bra lugnflygarmaskin men går busa ordentligt med om man vill vilket händer emellanåt :-) flyger min på 2200mah 4cells och flyger 5-6min. Hemma har jag inget fält utan flyger i en gammal grusgrop många skulle säga att här går det inte starta och landa men det går utmärkt med denna maskin, knappt någon startsträcka innan man är i luften och går smyga ner. Rekommenderar starkt denna maskin, tillräckligt för att jag har en sprillans nu sående i hobbyrummet om jag skulle göra något misstag med den jag flyger.
/NikKommentar
-
1.5m. Underbar STOL-maskin. Flyger min på pontoner. Lättad lite genom att byta ut alla tunga vingrör till lättare kolfiber. Flyger min med 4S2200.
En känd svaghet är hjulställens fjädrar, många byter til Twin timber ställ. En del har haft problem med överhettad ESC. Inget av detta har hänt mej. Beror nog mycket på hur man landar och hur man gasar.
Läs mer om vad folk tycker här: https://www.rcgroups.com/forums/show...Evolution-1-5m Bara 4500 inlägg snart...
/A
Kommentar

Kommentar