Hej är det någon som har goda tips och råd då det gäller att skära ut för motor med mera i kåpor? Hur gör ni metodik och vad använder ni då ni skär?
Skära ut passform i kåpor.
Kollaps
X
-
Re: Skära ut passform i kåpor.
jag använder en kort bladmässings sax o så dremmeln förstås....Ursprungligen postat av FrankHej är det någon som har goda tips och råd då det gäller att skära ut för motor med mera i kåpor? Hur gör ni metodik och vad använder ni då ni skär?Kommentar
-
Hej frank, jag börjar med att sätta på kåpan så att man kan mäta hur långt motorn ska nå. Kåpan kan man i vissa fall justera något framåt/bakåt. Sedan monterar jag motorn så att propelleraxeln kommer rätt enligt ritning/manual. Jag tejpar sedan OH-oliat på flygplanet som sträcker sig fram över de delar på motorn som kommer sticka ut i kåpan. På oliatet ritar man in delarna som kommer sticka ut genom kåpan.
Montera bort motorn, sätt dig kåpan, vik över oliatet så ser du vart hålen skall vara på kåpan. Dremeln tycker jag är det bästa verktyget...hårdstålsfräsar från Clas Ohlson är mycket lämpliga att använda.Kommentar
Kommentar