Finns det någon vänlig människa som har en ritning till en marutaka giant scale corsair där ute? Har varit och kikat på en nästan färdig sådan. Skevroder och klaffar kvar att bygga, men ritningen saknas. Har sökt på utlänska forum lite sporadiskt utan att hitta något. Spännvidden är ungefär omkring 250cm. Tacksam för all info!
Ritning till en marutaka corsair
Kollaps
X
-
Nej nej! Det här är ett lite pilligare projekt som kommer att spridas ut över låååång tid!
Men den är ju så stor å bullig så jag kan nog inte låta bli ett inköp!
Nån som har några ställ att rekommendera till en sådan stor corsair?
--------------------------------------------------
Proud Member of Ånge modellklubb...Kommentar
-
Härligt, men nu blir jag avis. Går själv och planerar för ett "riktigt" pampigt bygge, gärna i skala 1:5 eller så. Typ en Ziroli ritnig eller dyl :captain:Kommentar
-
Hej.
Jaha, då är vi väl 2 som bygger en så´nt här stort flygplan. Spännande, kanske vi kan ge varann lite tips. Ska du köpa en som inte är färdigbyggd, eller ska du bygga nytt?
Jag håller just på med en Marutaka Corsair med spännvidd 250 cm, och det är en mäktig pjäs. Det är säkert den du söker. Vilken del av ritningen behöver du, det är 3 st.
Du vet väl kanske att byggsatsen inte är förberedd för vare sig klaffar eller infällbara ställ, så det måste du lösa själv. Hör av dej så kan jag säkert hjälpa dej med ritningen.
Kanske lägger jag ut den på byggforumet lite senare./LelleKommentar
-
Jag har varit och kikat på den hos en bekant. Kroppen är i stort sett plankad och klar. Infällbart luftställ till sporren. Vingarna klara så när som på plankningen. Nu är det så att skevrodren/flapsen verkar saknas. Skulle ju vara jättekul och få se lite bilder på din.--------------------------------------------------
-
Skicka ett pm med din e-postadress så kan vi språka vidare, och då kan du också få se några bilder på vad du har att vänta dej.
Har försökt att lägga in bilder på det här nya forumet, men det gick inge´bra. Hittar heller ej någon länk där allt finns förklarat hur det går till!
Tar gärna emot förklaring./LelleKommentar
-
Här kommer bilderna:

Senast redigerad av administrator; 2008-09-04, 09:15.--------------------------------------------------

Kommentar