Hur ofta flyger ni och hur långt har ni till fältet?
Kollaps
X
-
jag flyger väl... mja. kanske 2gånger i veckan om det skulle bli (sommar), fältet ligger ca 1½mil bort, måste dock åka 5km extra för att hämta modellen också. hahaKommentar
-
Har 1,2 mil till flygklubben och ska bli gäst medlem på en till klubb som ligger 2 km bort men saknar stuga, el...
Flyger året om jag har flygplan men under vintern blir det kanske bara var 2/3 vecka medans under den varmare perioden brukar jag flyga genomsnitt 2 gånger veckan men i bland kan det bli 3/4 gånger på en vecka.
AlexKommentar
-
Hej,
Sommartid tämligen ofta (flera ggr/vecka) på Klubbfältet som ligger drygt 1,5 mil från hemmet.
Ibland också lunchflygningar - då är det "bara" 5 km till Klubbfältet.
Vintertid kanske 1 gång per vecka (eller lite mera sällan beroende på väder och vind) på Klubbfältet. Sen inte minst inomhusflyg varje vecka och dit är det drygt 4 mil.
Sen är det ju inte jämt en massa flygning - den sociala samvaron är ju minst lika viktig för oss som har många flygsäsonger "i ryggen" och blivit lite mera kräsna på de yttre flygförhållandena - väder och vind med andra ord..
Hälsningar
RogerKommentar
-
Nu när det är så billigt med el-setuper och depron..?
Jättebra vinterträning !
Jag jobbar ju skift, på mina kvälls- och nattveckor har jag alltid en eller fler depronkärror stående på jobbet, bara att ta med radio o ackar, då flyger jag nästan varje kväll nere i gympahallen. Flyttade nyligen till tätbebyggt villaområde, bodde till i jan mera på landet, där kunde jag flyga på åkern utanför huset, där blev det flera ggr i veckan. Nu blir det glesare med de större kärrornas luftning, men fick nyligen tips om ett trevligt privat fält som jag testade idag, kanonfint. En bit att åka dock, så det lär väl bli nå´n gång i veckan, kanske.
Simulator, räknas det...? :sarcastic:Kommentar
.
Kommentar