Modellflyga på Ååååland?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • js_
    • jul 2007
    • 666

Både Dennan o Micke filmade.
    O jag avsluta kvällen med att jag flög så lågt att jag trassla in mig i potatis blasten men flög vidare med blasten runt hjulen tyvärr kom det ju inte på film.

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6807

Japp, jag har två filmer på gång. Renderas i högsta hugg nu, men sen borde man ju lägga
      upp dem på nätet, så det tar väl ett tag till.

Dessvärre blev det inte så mycket E-Starter på film men lite finns nog med. :-/

Och JS potatisåker-grej är nog en av de sjukaste grejer jag sett på fältet.
      Han kommer lågt flygande söderut, riktigt lågt, i full sula (Pulse är snabb), nästan touchar
      landningsbanan (vilket han gjort tidigare på kvällen i maxfart) och sen tror man han ska
      lätta, men nejnej, det ska flygas lågt fast det är en hög vägg av vildgräs i slutet på banan
      som ingen tagit ner med lie. Nåja, lite steg han upp så han inte flög rakt in i gräset, men
      inte mycket. Tror fortfarande grästopparna snuddade vid flyget minst 50m till. Då bestämmer
      sig JS för att svänga lite höger. Int går ju det! Vingen tar i och flyget dorvar ner i backen.
      Man bara hör hur gräs och blast klyvs och yr. Det sista jag ser är flygets stjärt upp i vädret
      och sen försvann flyget, det vart tyst en kort kort stund. Och så kommer fanskapet upp i
      nästan 90 graders vinkel rakt upp med lite ojämn motorgång, vinglig uppfart, men fortfarande
      med skaplig fart. Gräs och blast faller av flyget och ... JS flyger vidare. !!!??? Jag missade
      filma... suck. Han landar och flyget är fortfarande 100% helt. Dock med en hel del grönska
      som fastnat i landställ, vingar och servon.
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• DennanHMFK
        • maj 2006
        • 1135

hahaha fasiken att vi inte var kvar för att bevittna det där!

måste säga att ålänningarna är ett släkte för sig när det gäller flygning!
        gillade verkligen när det gick lågt, lägre, lägst i full sula!!

ska ta och läsa in filmen från kameran strax, så slänger jag upp det jag fick med sen!

hoppas vi kommer över snart igen, om vi får låna farsans bil, så kommer kanske ett annat plan med.
        som det verkar, så siktar vi på att åka över 3:e helgen i augusti isåfall.

Kommentar

• MarcusG
          • aug 2008
          • 105

MickeM har som vanligt jobbat stenhårt, och lade upp filmen igår. Hittas i Eftersnack 2009

Ursprungligen postat av DennanHMFK
          Kul att du vill komma tillbaka! Menar du helgen 15-16 augusti? En del av RC-Åland-flygarna kommer att vara i Norrtälje den 15e, men det finns väl alltid några hemma på kobben som kan komma ut...

Kommentar

• Snickarjävel´n
            • aug 2006
            • 1927

Gudars va tungt det går att dra hem filmen :afraid:

15,2kb/sek :banghead:

Kommentar

• DennanHMFK
              • maj 2006
              • 1135

håller på och tankar jag med. haha
              segt som sirap, men det är det värt...tror jag

blir helgen efter Dala-Järna möjligen.
              återkommer när vi vet mer äggsakt hehe

Kommentar

• Mr X
                • apr 2007
                • 1055

Lite snabbare går det här

Högerklicka och spara länk som.

RC Åland
                RC Åland på facebook
                På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Mr X
                  • apr 2007
                  • 1055

måste säga att ålänningarna är ett släkte för sig när det gäller flygning!
                  gillade verkligen när det gick lågt, lägre, lägst i full sula!! .
                  Roligt att du gillade våra flygningar.

hoppas vi kommer över snart igen, om vi får låna farsans bil, så kommer kanske ett annat plan med.
                  Då hoppas vi på bra flygväder och att du kan flyga lite längre än förra gången.
                  RC Åland
                  RC Åland på facebook
                  På tok för många flygande saker.

Kommentar

• DennanHMFK
                    • maj 2006
                    • 1135

hm.. kom inte mitt tidigare inlägg med... mystifikt.

helgen efter 15:e augusti blir det isåfall.
                    klubben firar 70år den 15:e så då måste man vara där och så.

Kommentar

• Ålänning
                      • maj 2007
                      • 6807

Ursprungligen postat av JonnyE
                      Gudars va tungt det går att dra hem filmen :afraid:

15,2kb/sek :banghead:
                      Ja usch ja... min stackars bredbandslina klarar inte av allt vet ni.
                      Men jag lade upp del 1 av 2 idag på YouTube i HD-format, håll till godo.
                      Del 2 borde komma upp senare.
                      [ame="http://www.youtube.com/watch?v=0wwqGX2SO3c"]YouTube - djaken 20090728 hallsta del1[/ame]

Kul om ni kikar över igen! Jag såg nån bild förut där ni hade en fullsmetad Saab, så nog får det rum flyg nog. ;-)

/MickeM

Kommentar

• MonaHMFK
                        • nov 2008
                        • 115

här kommer två filmer som gubben har laddat upp nu.

del 1
                        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=9MweqHm8r7E"]YouTube - 090728Aland[/ame]

och så del 2
                        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=QGO5DaLZAxo"]YouTube - 090728Aland2[/ame]

Kommentar

• Ålänning
                          • maj 2007
                          • 6807

Hihi! Kul filmat. Här kommer en till... Del 2 av 2. Även den i HD eller HQ eller va det nu heter.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=D0SuaQsrwj0"]YouTube - djaken 20090728 hallsta del2[/ame]

Kommentar

• DennanHMFK
                            • maj 2006
                            • 1135

ohoy Ål-länningar

tänkte bara säga, att det verkar som farsan och lillebror hänger med över nästa gång. hehe
                            tror dock inte att någon av dom kommer att flyga, men vad gör det.

fick flyga lite idag efter badandet.. denna gången med pontoner + vatten. hehe

Kommentar

• DennanHMFK
                              • maj 2006
                              • 1135

då är det bestämt, helgen 28-30/8 är vi på Åland.
                              fredagkvällen tänkte vi kika ut till fältet om det finns folk där ute.

Kommentar

• MarcusG
                                • aug 2008
                                • 105

Du kommer att få sällskap av flera svenskar då, kan jag meddela. Det är ett gäng på gång!

Tyvärr verkar jag ha förhinder igen! :(

Kommentar

Arbetssätt...