Nu är det nära premiär

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dick

    • jan 2009
    • 323

    #1

    Nu är det nära premiär

    Nu är premiären nära efter en lång vinter. Får tacka min käre far för all hjälp han har lagt ner på denna då min tid för bygge inte räcker till som jag vill. Bara lite elektronik problem kvar att lösa sen blir det flyga av. Motorn premiär startades idag en SV26cc.

    Till dom kära Hultsfred borna vill jag bara säga redan nu att NEJ den kommer inte att klara HOVRA.

    Ska bli spännande att se hur denna beter sig i luften.

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00246.jpg
Visningar: 1
Storlek: 107,4 KB
ID: 518790

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00245.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,1 KB
ID: 518791
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

    #2
    Lycka till! P47 brukar vara snälla maskiner,hoppas denna inte är nåt undantag.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

    Kommentar

    • Klavins
      • jun 2008
      • 292

      #3
      Ursprungligen postat av Dick
      Nu är premiären nära efter en lång vinter. Får tacka min käre far för all hjälp han har lagt ner på denna då min tid för bygge inte räcker till som jag vill. Bara lite elektronik problem kvar att lösa sen blir det flyga av. Motorn premiär startades idag en SV26cc.

      Till dom kära Hultsfred borna vill jag bara säga redan nu att NEJ den kommer inte att klara HOVRA.

      Ska bli spännande att se hur denna beter sig i luften.

      [ATTACH=CONFIG]20063[/ATTACH]

      [ATTACH=CONFIG]20064[/ATTACH]
      Fin kärra o den ska flygas inte hovra.Det är bara han på skogsrundan om hovrar för han kan inte flyga .

      Kommentar

      • Dick

        • jan 2009
        • 323

        #4
        tack för komentarerna. Här kommer en lite snutt på hur lättstartad motorn va helt ny.

        Kommentar

        • Mr J
          • maj 2006
          • 4130

          #5
          Skönt att se en hovringsfri bensinare...

          Kommentar

          • hadas
            • mar 2008
            • 74

            #6
            Fy fasen va´avis jag blir. Lycka till med denna skönhet o med hopp om många
            fina flygningar. Blir sur om Du inte tar med henne till Ripa !!
            MvH
            Lasse

            Kommentar

            • Dick

              • jan 2009
              • 323

              #7
              klart hon ska med till ripa. om inte annat så ska den premiär flygas där. sen får vi se hur länge den överlever min flygning vi e ju glada för o flyga combat här nere o det e ju en krigare

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #8
                Den kan man tänka sig i rote med Per P:s och Packos kärror...

                Mumma!

                (Sorry, rote är ju TVÅ kärror, det vetifan vad det heter när dom är tre...)
                Retroholic!

                Kommentar

                • rnermfors

                  • jul 2008
                  • 123

                  #9
                  Annars har Malmö ett bra fält att flyga på. Jag tror inte du kan hålla dej ända till Ripaveckan.
                  Vacker modell Dick. GRATTIS

                  Mvh Robban

                  Kommentar

                  • Dick

                    • jan 2009
                    • 323

                    #10
                    tja jag kan nog inte vänta till ripa veckan det håller jag med om. vem vet jag kanske kommer o våldgästar er i malmö nån dag :sarcastic:

                    rote flygning är riktigt snyggt. jag föll nog för grupptrycket i vår klubb där finns ju en blandad kompott tex spitfire bearcat at-6 yak9 mustang o min p47:a nu. blir häftigt om alla flyger förbi samtidigt på låg höjd :thumbup:

                    Kommentar

                    • hadas
                      • mar 2008
                      • 74

                      #11
                      "tja jag kan nog inte vänta till ripa veckan det håller jag med om. vem vet jag kanske kommer o våldgästar er i malmö nån dag"
                      STOOORT Grattis till Din fina premiär med P47:an. Den flög som i en D-röm ! Förstod att Du inte kunde vänta till Ripalägret. Allldeles X-tra trevligt att Du tog jungfruturen i Malmö.
                      Lycka till i fortsättningen med denna skönhet.

                      MvH
                      Lasse

                      Kommentar

                      • Dick

                        • jan 2009
                        • 323

                        #12
                        Tack så mycket. ja den va jätte snäll o flyga när den äntligen efter många om o men kom upp i luften.
                        tackar för att jag fick låna fältet o för en mycket trevlig dag.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...