DL-50 som verkar gett upp... HJÄLP!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Magoozi
    • jul 2007
    • 242

Aha! Dicks farsa va?

Vi gör så här, skicka ett PM till mig här på rcflyg så kommer vi överens om ett pris!

Kommentar

• hovhas
      • jun 2006
      • 88

Personligen tror jag att du har problem med gummimembranet i förgasaren, vet inte riktigt hur jag ska förklara det men det finns nån slags liten pinne kopplat till den där gummiflärpen som kärvar fast ibland så motorn får fel bränsleblandning. Jag har haft problem med DLE 55 och DLE 111 två gånger på hundratals flygningar och mönstret du beskriver stämmer överens med mina motorer. Jag tog loss locket och flärpen och ryckte lite i pinnen så den lossnade. Det är lite trickigt att få tillbaka grejerena sen men ingen rocketcience eg. Nån annan mer motokompetent kanske kan svara bättre på vad jag egentligen menar :-).
      Ju mer man flyg!

Kommentar

• Magoozi
        • jul 2007
        • 242

Leo! Du har pm. Mvh Magnus

Kommentar

• Magoozi
          • jul 2007
          • 242

Hovhas! Jag har haft isär förgasaren och kollat, och allting verkar hur fint som helst. Tror nu att det krävs en ny kolv så fungerar motorn igen!

Men jag har som sagt bestämt mig att köpa en DLE55 istället, har varit sugen på den rätt länge!

Kommentar

• anders e
            • feb 2009
            • 450

Ursprungligen postat av Magoozi
            Anders, hur såg kolv och cylinder ut? Var där kompression i motorn?
            Husker ikke hvordan den såg ut inni, men det var kompression i motoren.
            Anders Engesvoll
            GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
            http://www.aztechaeromodels.com/

Kommentar

Arbetssätt...