Efter ett besök i meklåda, lagas nu Zero.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

    #1

    Efter ett besök i meklåda, lagas nu Zero.

    Behövde byta från multikopter och passar nu på att fixa till min Zero efter ett hjärnsläpp med besök i meklådan, det var inte ens min låda skall jag väl tillföra. Det är dumt att taxa i depån.
    Rengöring, bygga nytt och justering är det som ligger på vänt för Zero'n.
    Bif bild på motorns montering.
    Bifogade filer
  • Thomas

    • jun 2006
    • 7673

    #2
    Va f..
    Du fick väl inga skador??? Tillochmed proppen var ju hel... (till skillnad från min meklåda!:banghead
    Retroholic!

    Kommentar

    • Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

      #3
      Hela motor infästningen slogs loss och behövde bytas ut eller lagas.

      Det roliga i det hela var att zeron såg helt hel ut, jag minns att jag startade den men inte att jag flög med den efter smällen, men sedan trillade motorn loss från planet.

      Balsa regn

      Kommentar

      • Thomas

        • jun 2006
        • 7673

        #4
        Tihi! :icon_butt:
        Hämnden är ljuv...
        Retroholic!

        Kommentar

        • kenneth.eriksson.94
          • sep 2015
          • 288

          #5
          Ännu en renovering är avslutad, ny mottagare Jeti R18, stabben limmad, servona, stötstänger... genomgångna, allmän översyn där klädsel struken och lagad. Grillen tömd(för er som vet vad jag menar ). Lite flygsugen blev jag allt när jag såg den monterad måste jag säga.

          Kommentar

          • Thomas

            • jun 2006
            • 7673

            #6
            Snyggt!!
            Jag funderar på att klä in min meklåda med Kevlar, eller nåt......
            Retroholic!

            Kommentar

            • kenneth.eriksson.94
              • sep 2015
              • 288

              #7
              Jag kan erbjuda kolfiber, men då kanske jag bryter propellern som fortfarande är sedan premiären och det vore synd ju, jag har liksom blivit fäst vid den. Nåväl, klä du din låda i kevlar, det finns alltid andra meklådor att lära känna, he he...
              Vi ses!

              Kommentar

              Arbetssätt...