Hej är det dumt att ha lipo batterier till tändning och mottagare kvar i planet mellan flygningar.? Är lite bökiga att ta i och ur .När jag laddar så tar jag ur dom .Har lite respekt för lipo har ju sett vilken kraft det är i dom.
lipo i plan
Kollaps
X
-
Skulle säga att det är olämpligt ja, särskilt om de inte r storage-laddade mellan varven. Definitivt en dålig idé att ha LiPo fulladdade eller nära i modellen när den är på hyllan.
Finns low self discharge LiFe och andra typer av batterier som kanske lämpar sig bättre som långtids batterier som man laddar upp då och då vid behov att ha i kärran istället.
Kommentar