Bensinfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreash
    • feb 2015
    • 375

    #1

    Bensinfilter

    Hej behöver man verkligen filter borde väl inte kunna komma in någon skit i tanken .Skillnad är väl om man kör med tryckmatning som på en metanolare .Bensinen som man köper borde ju vara ren eller ?
  • Guzzten
    • okt 2006
    • 205

    #2
    Sätt ett filter på dunken du tankar från

    Kommentar

    • JB
      • jun 2006
      • 168

      #3
      Använd alltid filter när du tankar och även i modellen.
      Det finns alltid skräp i bensinen och sedan så bildas det även avlagringar både i din dunk och i tanken som annars sätter igen förgasaren men problem som följd.

      Kommentar

      • Andreash
        • feb 2015
        • 375

        #4
        ok då får det bli filter .Går det att använda filter för metanol på tankdunken eller löser det bara upp pakningen har några såna liggandes?.I planet ska jag ha ett filter avsett för bensin.

        Kommentar

        • Thomas

          • jun 2006
          • 7673

          #5
          Sätt nåt sånt här http://www.biltema.se/sv/Sok/?query=bensinfilter på tankningsslangen!
          Retroholic!

          Kommentar

          • Andreash
            • feb 2015
            • 375

            #6
            Att jag inte tänkte på det tack Thomas

            Kommentar

            • Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

              #7
              Varje gång jag tar upp ett filter så ligger det nåt skräp där. Därför använder jag. :-)
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

              Kommentar

              Arbetssätt...