Är det någon som har någon bild eller skiss på hur en canister till en 2T bensinare ser ut inuti??
Canister konstruktion?
Kollaps
X
-
Hemlagade, kan se ut lite hur som helst, men säkert nån tanke bakom:
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =) -
Det viktiga är att första kammaren är större än de andra efterföljande. Jag skall ha ett beräkningsunderlag från högskolan liggande någonstans. Tror det var typ 8ggr slag volymen, sedan 6 ggr slag volymen, sedan 4 ggr...-men nu gissar jag. Kommer ihåg att det handlar om att slå sönder ljudvågorna, så det gäller att ändra riktning på luftflödet så ofta som möjligt genom dämparen. Minns jag byggde en med 7 kammare som i stort sett vad omöjlig att höra något ljud ifrån, 2 kammare är lite för ljudliga, 3 kammare är perfekt för flygmodeller.Kommentar
-
Om det inte blir så varmt, Kan man inte gjuta i glas/kolfiber? Jag har funderat att ha burkar efter pipan i mina ICDF Fläktmotorer! Jag vet att det fanns Pipor i kolfiber från bolly! JonasKommentar
-
Bensinare går nog lite väl varmt för det. Metanol fungerar nog bra däremot. Det är inte fibrerna som är broblemet utan limmet (härdplasten).
MVH
//MagnusKommentar
-
Kommentar
-

Kommentar