Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag har en DLE-35RA tvåtaktsbensinare.
Eftersom jag använder Aspen 2 till min motor- och röjsåg samt grästrimmer får DLE:n leva på samma bränsle. Dock häller jag i 7 cl extra Aspen 2-taktsolja i varje 5 litersdunk Aspen 2 för att få upp oljeinblandningen till rekommenderade 1:30.
För min del är detta den enklaste lösningen, som dessutom tycks fungera utmärkt med min DLE-motor.
Jag kör mest med fyrtaktare och hittills har jag använt Aspen 2 och lagt till
1 dl olja av typ Power Model 2T-S för att nå 4 procent.
Ingen som använder Aspen 4 eller vanlig bensin + olja av eget val?
Jag köper Aspen och blandar sedan i Valvoline SynPower 2t. Anledningen är de rekommenderar de oljan till fyrtaktade bensinmotorer också. Så allt mellan 3W/DA och Moki/Valach fungerar med samma olja!
Hälsningar Daniel
Kommentar