Aspen 4 olja?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AlveH

    • maj 2015
    • 109

    #1

    Aspen 4 olja?

    Ni som använder Aspen 4 till era bensinare
    vilken olja fabrikat/typ blandar ni i ?

    Och kanske också, varför just denna olja?
  • Michael
    • maj 2006
    • 1742

    #2
    Jag har en DLE-35RA tvåtaktsbensinare.
    Eftersom jag använder Aspen 2 till min motor- och röjsåg samt grästrimmer får DLE:n leva på samma bränsle. Dock häller jag i 7 cl extra Aspen 2-taktsolja i varje 5 litersdunk Aspen 2 för att få upp oljeinblandningen till rekommenderade 1:30.
    För min del är detta den enklaste lösningen, som dessutom tycks fungera utmärkt med min DLE-motor.
    Senast redigerad av Michael; 2017-08-29, 13:29.

    Kommentar

    • bokis
      • maj 2006
      • 5041

      #3
      Och jag kör rakt av på deras färdigblandade tvåtaktssoppa.
      // Bokis

      ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
      (nu även med biskvier!)

      Kommentar

      • AlveH

        • maj 2015
        • 109

        #4
        Jag kör mest med fyrtaktare och hittills har jag använt Aspen 2 och lagt till
        1 dl olja av typ Power Model 2T-S för att nå 4 procent.
        Ingen som använder Aspen 4 eller vanlig bensin + olja av eget val?

        Kommentar

        • danielwidman79
          • nov 2008
          • 13

          #5
          Jag köper Aspen och blandar sedan i Valvoline SynPower 2t. Anledningen är de rekommenderar de oljan till fyrtaktade bensinmotorer också. Så allt mellan 3W/DA och Moki/Valach fungerar med samma olja!
          Hälsningar Daniel

          Kommentar

          Arbetssätt...