Roderutslag edge 540

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreash
    • feb 2015
    • 375

    #1

    Roderutslag edge 540

    Hej håller på med min edge .Kollade i monteringsanvisninge och där är roderutslagen angivna i grader hur tänker jag där? Har varit angivet i mm på mina tidigare modeller vilken är den bästa metoden tacksam för svar.
    Senast redigerad av Andreash; 2018-11-04, 14:51.
  • uffe_46

    • jul 2015
    • 734

    #2
    Hur man tänkt vet jag inte, men om inte vill använd trigonometri, små mellan tummen och lillfingret kan man räkna så här

    Radien( rodrets läng) * 2*3,14/360*grader utslag = utslag i mm (UNGEFÄRLIGEN)

    Kommentar

    • andWho
      • nov 2007
      • 552

      #3
      Idag är det ju mycket enkelt att mäta vinklar med ett "Vattenpass" i sin smartphone, t.ex: https://play.google.com/store/apps/d...es.level&hl=en
      /A

      Kommentar

      • bem

        • apr 2009
        • 1643

        #4
        Hej,
        Du kan köpa en sån här och mäta roderutslagen i grader med:



        /Bo

        Kommentar

        • Andreash
          • feb 2015
          • 375

          #5
          Med telefon var ju smart gäller bara att man har roderytan i vater som man utgår i från så borde det ju funka kanon.tack för tipsen

          Kommentar

          • Ålänning
            • maj 2007
            • 6807

            #6
            Klipp en pappersbit utgående från vinkeln. =) Eventuellt så den kan använda på ovansidan och undersidan. Sen har du utgångsläget för din flygstil.
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

            Kommentar

            Arbetssätt...