Passligt flyg till en DLE-20?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

    #1

    Passligt flyg till en DLE-20?

    Ja vad finns det för flyg? Inte lätt hitta på sidor som säljer flyg utan att gå igenom nästan allt de har. Men det är en vanlig motor och flera här har en sån i nåt skoj flyg. Är ute efter semiskala eller mer skala helst. Inte Warbird. ARF är OK.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
  • Peo
    • maj 2007
    • 66

    #2
    Jag hittade denna på eBay
    https://www.ebay.com/itm/Seagull-Spa...MAAOSw0NZd5mOn
    Har själv en Black Horse Space-Walker i samma storlek med en 20cc RCGF twin som ska provas innom kort.
    Den verkar dock att vara slutsåld tyvärr.
    Black Horse gör ju även en Ryan STA 120 men även den verkar vara slutsåld.

    Peo

    Kommentar

    • Mr.Bob
      • aug 2017
      • 692

      #3
      Jag kan tänka mig ”problemet” att hitta en anpassad kärra(iaf i mitt fall som suktar efter dubbla dragkraft i förhållande till vikt) utefter så pass liten motor är att de inte har så mycket kraft i förhållande till vikt, farsan köpte en 20cc och letade plan efter och då fick det bli en Ugly Stick, problemet han stötte på var att den blev så fruktansvärt framtung så han har än så länge inte vågat lyfta med den, fick stoppa i ett rätt stort ack långt bak i kroppen för att kompensera, gjorde maskinen väldigt tung helt plötsligt.

      Kommentar

      • Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

        #4
        Det där med att bygga tungt gillar jag inte.. och mjo, bensinmotorer väger en del... kanske nåt högvingat draklikt skulle vara något.. typ cub då, men det har jag redan två av.
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

        Kommentar

        • zeno
          • maj 2006
          • 536

          #5
          Vad sägs om en Christen Eagle ifrån Seagull?




          Kommentar

          • Ålänning
            • maj 2007
            • 6807

            #6
            Hm... Håller på med en dubbeldäckare (bensin)... en Python 55 cc. Christen Eagle är fin, men det blir för lika. :-)

            Space Walker är ju lite klassisk modell det...

            Ryan va lite udda. Sånt e kul! Men det är väl kanske bäst med en metanol fyrtakt 1.20 i nosen på en sån så man håller ner vikten?
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

            Kommentar

            • zeno
              • maj 2006
              • 536

              #7
              Ja det är ju sant, det blir för lika.

              En Bristol M1C kanske?!
              Grymt snyggt och charmigt plan. Finns också ifrån Seagull (nej, jag är inte sponsrad).



              Gjord för 20cc och behöver tyngd i nosen.

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #8
                Här kan du ju dregla en stund....
                :lollypop:
                Retroholic!

                Kommentar

                • Peo
                  • maj 2007
                  • 66

                  #9
                  SPACE WALKER
                  Black Horse

                  SPECIFIKATIONER:
                  Spännvidd: 2100 mm
                  Längd: 1500 mm
                  Vikt: 4,5 kg
                  Vingarea: 69 dm2
                  Vingbelastning: 65 g/dm2
                  Vingtyp: NACA Airfoil
                  Radio: 4 kanaler
                  Servo: 5x 42 x 21 mm
                  Motor: 1,20 4-takt eller O.S. GT 22 cc bensin
                  Alt. Elmotor: Borstlös outrunner 1300-2200W, 500kV

                  Min väger 4,6kg flygfärdig och behöver vikten av motorn i nosen för att få till CG.
                  Ger en vingbelastning på 66,7 g/dm2 och det tycker jag är helt ok iaf.

                  Peo

                  Kommentar

                  • Thomas

                    • jun 2006
                    • 7673

                    #10
                    Retroholic!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...