Stor och tung vs liten och lätt - ja, där drar nog den större och tyngre kärran det längsta strået. Men med samma storlek så föredrar jag utan tvekan den lätta kärran. Är man orolig för vad vinden kan åstadkomma så finns det ju bra gyron som kan hjälpa till.
Vi hade också väldigt blåsigt till och från idag men min lätta, högvingade Arrows RC Bigfoot fungerade utmärkt. Även i relativt låg fart så konstruktion och inte minst vingprofil är A och O.
Roger
Vi hade också väldigt blåsigt till och från idag men min lätta, högvingade Arrows RC Bigfoot fungerade utmärkt. Även i relativt låg fart så konstruktion och inte minst vingprofil är A och O.
Roger

Kommentar