Funderar på skidor till min 2meters bensinare, någon som har erfarenhet av det? Dubros skidor 40-60st torde väl vara för små kanske.
Skidor
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag har skidor på en trainer som är 2.40,jag kan ta måtten på dom om du vill ha. -
Ja tack, det vore bussigt.Ursprungligen postat av js_Jag har skidor på en trainer som är 2.40,jag kan ta måtten på dom om du vill ha.
Kommentar
-
Dom är 43x10cm. Från spetsen till bakre kant.Ursprungligen postat av Christer JJa tack, det vore bussigt.Ursprungligen postat av js_Jag har skidor på en trainer som är 2.40,jag kan ta måtten på dom om du vill ha.
Bild på ena skidan.
Kommentar
-
Ursprungligen postat av js_Dom är 43x10cm. Från spetsen till bakre kant.Ursprungligen postat av Christer JJa tack, det vore bussigt.Ursprungligen postat av js_Jag har skidor på en trainer som är 2.40,jag kan ta måtten på dom om du vill ha.
Bild på ena skidan.
http://home.aland.net/alandmuddrivers/P9300111.JPG
Köpte du dom färdiga eller är dom av egen tillverkning? Vad är det för material?Kommentar
-
Aha, ja då är det bara att jag tar mina 40-60st Dubro- skidor från min Rush och prövar.Ursprungligen postat av drhankeom modellen inte är alltför tung så borde dubros 60 skidor funka, bokis hade dem på en 2m kärra utan probs...
Kommentar
-
Dom kom med flyget när jag köpte det,o jag har inte provat dom ännu men det blir väl nog i vinter.Ursprungligen postat av Christer JUrsprungligen postat av js_Dom är 43x10cm. Från spetsen till bakre kant.Ursprungligen postat av Christer JJa tack, det vore bussigt.Ursprungligen postat av js_Jag har skidor på en trainer som är 2.40,jag kan ta måtten på dom om du vill ha.
Bild på ena skidan.
Köpte du dom färdiga eller är dom av egen tillverkning? Vad är det för material?
Dom är gjorda i plåt.
Dom ser hemgjorda ut.Kommentar
-
Okey, finns skidorna att köpa separat?Ursprungligen postat av js_Dom kom med flyget när jag köpte det,o jag har inte provat dom ännu men det blir väl nog i vinter.Ursprungligen postat av Christer JUrsprungligen postat av js_Dom är 43x10cm. Från spetsen till bakre kant.Ursprungligen postat av Christer JJa tack, det vore bussigt.Ursprungligen postat av js_Jag har skidor på en trainer som är 2.40,jag kan ta måtten på dom om du vill ha.
Bild på ena skidan.
Köpte du dom färdiga eller är dom av egen tillverkning? Vad är det för material?
Dom är gjorda i plåt.
Dom ser hemgjorda ut.Kommentar
-
Det vet jag inte,men dom är nog inte så svåra att tillverka själv.Ursprungligen postat av Christer JOkey, finns skidorna att köpa separat?Ursprungligen postat av js_Dom kom med flyget när jag köpte det,o jag har inte provat dom ännu men det blir väl nog i vinter.Ursprungligen postat av Christer JUrsprungligen postat av js_Dom är 43x10cm. Från spetsen till bakre kant.Ursprungligen postat av Christer JJa tack, det vore bussigt.Ursprungligen postat av js_Jag har skidor på en trainer som är 2.40,jag kan ta måtten på dom om du vill ha.
Bild på ena skidan.
Dom är gjorda i plåt.
Dom ser hemgjorda ut.
Om du tänker laga egna så kan jag ta mera närbilder o skicka till dig.
Det är bara o ta en plåtbit o runda av den i ändan och bocka den över en rörbit sen borra några hål under med försänkta skruvar.
Sen är det övre i trä.
Men skulle jag ha gjort dom själv så hade jag gjor övre delen med i plåt o svetsat fast.
Kanske jag gör ett par till U-can-do Giant,då kan jag ju ta lite bilder.Kommentar
-
Har man riktigt stor modell kan man kanske bjuda på dessa ?
Kommentar
-
Visst, det går alldeles utmärkt. Min Sukhoi är inte så väldans stor heller (1,78m i spännvidd). Med pianotrådsfjädring funkade det utmärkt.Ursprungligen postat av SigunHar man riktigt stor modell kan man kanske bjuda på dessa ?

Kommentar
-
Tack för tipsen, ja takplåt har jag. Skidor i plast och trä ligger i boden. Pianotråd är alltså fjädrande, är det på närmaste musikaffär man ska kolla? Vad har du för diameter på din tråd Johan?Kommentar

Kommentar