DL 50 vs. DA, ZDZ m.fl...=)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Harry S
    • maj 2006
    • 274

DL 50 vs. DA, ZDZ m.fl...=)

...Tjeena Flyers..=))

Som översikten säger, DL 50 mot andra etablerade märken på den svenska marknaden:

- Hållbarhet
    - Kvalitets känsla
    - Effekt
    - Bränsle förbrukning

Nu vet jag att denna rova ä' ganska ny på vår marknad åå att den ä' en 'copy' av en DA 50 ( påstås det i alla fall). Dock så behöver jag en rova i 50 cc storleken till ett nybygge som ska byggas under vintern, maskinen ä' redan beställd...

Önskar även förslag på andra motorer som ä' användbara i samma storlek.
    "What goes up must come down"

Harry S, A.K.A firebird 350.
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

Jag sitter och kollar priser och funderar vilken 50cc motor jag ska ha... eller kollar priser för jag har bestämt mig för en DA-50 med MTW Canister paketet till min QQ Yak 86".

Jag har nog sällan vart med om att man inte får vad man betalar för, sen när man ser billetvevhuset på DA:n så vill man bara ha den.
    //Tobbe

Kommentar

• vardis
      • maj 2006
      • 3

SV50

Hej!
      Tittade just in på United hobbies,
      fann denna: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=5732
      Billig! även med frakt.
      Finns även en 2cyl. variant

Kommentar

• jaka
        • maj 2007
        • 1484

Hej!
        MVVS 45cc !

Kommentar

• Tobbe O
          • maj 2006
          • 1431

Moget Jaka :dontknow:
          //Tobbe

Kommentar

• Magoozi
            • jul 2007
            • 242

Jag har faktiskt precis provstartat min dl50. Än så länge har jag inget at klaga på. För drygt 3000 spänn får du en motor som förhoppningsvis kommer att hålla ett tag. Vill du i stället lägga det dubbla( och lite till) så får du en DA.

Kommentar

• Harry S
              • maj 2006
              • 274

...Jahapp, nu har'e kommit några svar i alla fall ser ja, dock så kan man utesluta en rova på rot pga. dom lagerprobs som den hatt......MVVS. Sorry JaKa, sulle nog aldrig köpe en MVVS iom. allt ja vet om denna rova.

Så då återstår några andra maskiner att kolla närmre på: DL 50, DA 50, Thor (va nu dä' ä' förnåge). Ingen som nämnt någe om 3W motorer....konstigt, dom va jue i ropet ett antal år sen om ja minns rätt... :oops: ...åå inte ZDZ heller...hmmmm :shock:

Jaja, fortsätt att skriva i tråden så möe Ni orkar, intressant läsning för min del...ska jue som sagt inhandla en ny rova till en Pitts S12 Monster på 1750 mm i spv.
              Hehehehe, då har ja avslöjat dä' osså till dom som var fnyfnikna.... 8)

Kommentar

• Daniel L
                • nov 2006
                • 1250

jaha nu när du har avslöjat vat motorn ska silla i har jag bara ett ord att säga:

BILDER!!!
                glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
                Daniel L

Kommentar

• Harry S
                  • maj 2006
                  • 274

...hehehe...inte lätt att fota när man knappt har ledsyn.... :lol: ...inte fått maskinen ännu men den kommer förhoppningsvis nästa helg..

Kommentar

• McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

Hej,
                    Gissar på nån av dessa:
                    * http://www.jamara-modelltechnik.de/p...-design-2.html
                    * http://www.jamara-modelltechnik.de/p...-design-1.html
                    Harry torde inom kort berätta vilken..
                    Hälsningar
                    Roger

Kommentar

• DrHanke
                      • maj 2006
                      • 5249

kan bara säga skitsnygg mcgregor!
                      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Snickarjävel´n
                        • aug 2006
                        • 1927

DL50 och DA50 väger ungefär lika mycket men DL50 har med sina 5,8hk något mer effekt än Da med ca 5hk.

Jämför man mot tex ZDZ50 så väger den 1590gram mot dom båda andras ca 1350gram. Jag förmodar att alla 3 motor tillverkarna specar sina respektive modeller utan tändsystem och avgas system.

En starkt avgörande grej till DL50´ins fördel är ju så klart priset på ca 3200kr mot ZDZ som kostar runt 5400kr och DA50 på 6200kr.

Huruvida "man får vad man betalar för" spelar in är väl svårt att sia om då DL snurran är så pass ny som den är men den tiden kommer väl.

Vad jag rent spontant kan säga om DL50 är att den är snorlätt att starta. 3 flipp med chock , 1 flipp utan chock så är den igång.
                        Org stiftet som följer med DL motorn kan man kasta direkt , kvalitén på den är långt under havsbotten. Glappar som fan själv hela vägen in i toppen utom det sista halva varvet.
                        Det är alltså stiftet som felar och inte gängorna i toppen då ett vanligt CM6 stift passar ypperligt utan glapp.
                        Jag lyckades på min att knäcka stiftet tvärt av när jag skulle ta av tändhatten :roll: bara det säger en del.
                        13,6kilo´s dragkraft säger dom att man får utav DL motorn och det är nog inte lögn allt. En 7kilo´s kärra kastar den upp i luften på bara ett par meter startsträcka.

Jag är iaf supernöjd med min DL så här långt , funkar den lika bra hela vägen så har både DA , ZDZ , Roto mfl fått sig en regäl konkurrent att tampas med.
                        brekdahlssnickeriab.se
                        https://www.facebook.com/pages/Br-Ek...6875076?ref=hl

Kommentar

• Harry S
                          • maj 2006
                          • 274

..njaaa, dä' ä' nog design: 2 som gäller för min del.... 8)

Kommentar

• DrHanke
                            • maj 2006
                            • 5249

ja harry den e bra mkt snyggare än den röda... 2:an påminner om 3W som är 3m å den e ruskigt snygg i de färgerna så de valet gör du helt rätt i !!
                            //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Tobbe O
                              • maj 2006
                              • 1431

Ursprungligen postat av JonnyE
                              DL50 och DA50 väger ungefär lika mycket men DL50 har med sina 5,8hk något mer effekt än Da med ca 5hk.
                              .
                              ASP uppger ju samma effekt på sina 4taktare som OS, men iaf jag upplever att det är bättre drag i OS 52an än i ASP 61an.

Så det kan ju vara så att Chineserna skarvar på en del eller hur.....

Hur vida det stämmer i detta fall kan jag inte svara på då jag varken provkört DA el DL, men att DL skulle ha så mycket som 0,8hk (16%) än DA tror jag inte på.

Jag läste någon stans på RCU att DL motorn ska vibrera mer än DA:n
                              //Tobbe

Kommentar

Arbetssätt...