Vad kör ni för snurror på era bensinare?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • loop
    • maj 2006
    • 328

Jag kör med en Mejzlik 22x10 till min ZDZ50NG som sitter i en GP Yak 54

Kommentar

• Snickarjävel´n
      • aug 2006
      • 1927

Har nu test flugit med Mejzlik 23x8 och den kändes mycket bättre än Menz 22x10. Bättre broms förmåga men lite segare "spool up" . Passar helt enkelt fint ihop med Extran+DL50´in tycker ja.

Kommentar

• Nyroth
        • maj 2006
        • 721

Ursprungligen postat av JonnyE
        Har nu test flugit med Mejzlik 23x8 och den kändes mycket bättre än Menz 22x10. Bättre broms förmåga men lite segare "spool up" . Passar helt enkelt fint ihop med Extran+DL50´in tycker ja.
        Hej Jonny,

Vad bra att du kände skillnade, jag är säker på att du kommer gilla den ännu mer desto mer saker du provar med dne nya proppen.
        Att den spoolar up segare är till stor del för att med den mindre stigningen så vipsar inte proppen så mycket , utan den greppar direkt, bättre blås redan på lågt varv.

God Jul & Ett Gott nytt Bensin flyg år,

Mvh,
        Nyroth

Kommentar

• Snickarjävel´n
          • aug 2006
          • 1927

Mejzlik proppen "flexar" inte så mycket som Menz snurran heller. Känns som om man får "bett" direkt på gasen. Efter en vingover så bromsar den helt otroligt mycket i dykningen , ser lite ut som om man hade VPP jämfört med menz 22x10. Mycket nöjd med proppen så här långt , ända negativa är inköps priset men det vart de värt faktiskt.

Kommentar

Arbetssätt...