gummikuddar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyroth
    • maj 2006
    • 721

Ursprungligen postat av Tobbe O
    Ursprungligen postat av Nyroth

Lägg hellre pengarna på en modern motor där vibrationer är varsamt motverkade genom varsam design.

Mvh,
    Nyroth
    Vad du är försiktig, men jag tycker mig kunna läsa DA mellan raderna

Om jag inte minns fel så har du skivit till mig att DA lägger ned otroligt mycket jobb och pengar på att få motorerna så vibrations fria som möjligt, det är kanske för att slippa vibrationer man betalar lite extra för en DA då.

Tack Niklas för en som vanligt fin och lättförståelig förklaring.
    Tjena Tobbe!

Jovisst är det så att DA är en tillverkare som levererar en toppmodern förstklassig motor speciellt i 50cc klassen.

DA spenderade 3 år av utveckling för att få DA-50R att gå så bra som den gör. Dom gjorde ett eget datorprogram för att köra simuleringar, och på bästa sätt genom smart design, motverka vibrationer. Efter hundratals timmar av simulation och test flygningar så har vi modellflygare nu tillgång till en serie fantastiska bensin motorer.

// Niklas

Kommentar

• DennanHMFK
      • maj 2006
      • 1135

farsan har satt motorkuddar på sin Contender han håller på och knåpar ihop.

verkar bli kalas det där.
      medlem i HMFK
      www.hallstamfk.se
      min tube: http://www.youtube.com/profile?user=Dennan83

Kommentar

• Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

Ursprungligen postat av Tobbe O

Lägg hellre pengarna på en modern motor där vibrationer är varsamt motverkade genom varsam design.

Mvh,
        Nyroth
        Vad du är försiktig, men jag tycker mig kunna läsa DA mellan raderna

Om jag inte minns fel så har du skivit till mig att DA lägger ned otroligt mycket jobb och pengar på att få motorerna så vibrations fria som möjligt, det är kanske för att slippa vibrationer man betalar lite extra för en DA då.

Tack Niklas för en som vanligt fin och lättförståelig förklaring.
        Tjena Tobbe!

Jovisst är det så att DA är en tillverkare som levererar en toppmodern förstklassig motor speciellt i 50cc klassen.

DA spenderade 3 år av utveckling för att få DA-50R att gå så bra som den gör. Dom gjorde ett eget datorprogram för att köra simuleringar, och på bästa sätt genom smart design, motverka vibrationer. Efter hundratals timmar av simulation och test flygningar så har vi modellflygare nu tillgång till en serie fantastiska bensin motorer.

// Niklas
        Härligt Niklas!

Känns som skönt att man är på G att bli en DA-50 ägare då PDT_Armataz_02_02
        //Tobbe

Kommentar

• mulder
          • nov 2006
          • 1033

Många av mina vänner tyckte att jag var dum och köpte en DA50R då det fanns mycket billigare motorer, men det går att läsa från bla Nyroth varför man BÖR köpa en DA och inte billigaste möjliga.
          Kvalite kostar och lönar sig.
          /Mvh Mikael.D
          Flyger: JET
          Bygger: I Composite
          Motor: Turbin
          Radio: Futaba

:thumbup::thumbup:JET SKÅNE:thumbup::thumbup:

Kommentar

• Mr X
            • apr 2007
            • 1055

Ursprungligen postat av mulder
            Kvalite kostar och lönar sig.
            /Mvh Mikael.D
            Undrar om en DA-50 håller lika länge som två DL-50

Hur stor skillnad det är i vibrationer mellan dessa två maskiner vet jag inte.
            Min tanke är dock att i luften vid belastning ska det inte vara så stor skillnad.

Det är väl i luften vi ska vara och inte taxa runt på banan
            RC Åland
            RC Åland på facebook
            På tok för många flygande saker.

Kommentar

• JB
              • jun 2006
              • 168

"Lite smygreklam" Och ursäkta att jag aviker från ämnet "gummikuddar"

Vi har 5 års garanti på DA och Zenoah motorerna om den köps av "Aresti Products"

Vilken annan motortillverkare har de garantierna??????

Tävlar du så har vi även motorer att låna ut om olyckan ändå skulle vara framme.

Mvh
              Jonas

Kommentar

Arbetssätt...