Mottagaren är kommen:
Composite-ARF , hur är kvalité mm på dom flygen?
Kollaps
X
-
Mjoo det är mer önskvärt att själv sätta den i backen än att andra hjälper till
8)
Fick ett mycket trevligt mail från UPS för en stund sen. Gissa vad dom skrev i det :p ...Kommentar
-
Synd det inte va Extran som kom idag men ....... den kommer väl den med i sinom tid.
Kommentar
-
Servon som ska användas:
Kommentar
-
Hehe vetti fan om man vågar flyga den sen. Vart inom hos grannen som ska airbrush måla den och kollade skissen.
Lila , neongrönt , rött , schackmönster :shock:
Undrar om han inte nämde gult oxå...........jaja snygg blir den säkert när den väl är klar vilket brukar kunna ta lite tid för mig 8)
Men de vet du väl redan om :lol:
Kommentar
-
Nja mjo visst men nu är här ju ingen som håller i piskan och ja e inte som Micke
Den ska bli klar tills April iaf , har ju ganska gott om tid på mig när den väl kommer hem.
Motor?? Finns där annat att stoppa i än DL50??? 8)
Njää va fan , dagar som idag ska man sitta inne och bygga. Går jag ut fryser jag om lilla magen juh :oops: :lol:Kommentar
-
Idag kom den , skulle haft dubbel dörrar in till huset
Kommentar
-
Efter att ha kollat genom monteringsanvisning på nätet samt nu även Extran så kan man lugnt konstatera att det är tur att det fortfarande bara är Januari månad. Den kräver verkligen lite mer jobb än en sedvanlig kärra.Ursprungligen postat av Nyroth- Även om dom kallas ARF så är dom inte riktigt lika snabb byggda som en konventionell trä byggd ARF
// Nyroth
Allting ser ut att vara gjort med tanke på lägsta vikt kontra hållbarhet , kroppen höll jag nästan på att kasta upp i taket :oops: då den vart väldigt mycket lättare i förhållande mot andra ARF modeller.
Ett stort + så här långt är att motorkåpan är delad horisontellt med fast överdel och löstagbar underdel. Mycket enkelt att komma åt motorn utan att behöva plocka bort spinner och propeller för att få av kåpan.
Lite detalj bilder kommer under dagen.....
Uppdatering:
Vikt
Kropp 1143g
Motorkåpa 92g
Canopy 130g
Vingrör 215g
V vinge 543g
Hvinge 581g
Stabbrör 16g
Hjylkåpor 59g
Landställ 160g
Hö stabbe 131g