Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Låter klent, men det blir ju iofs låg vingbelastning. Blir ju mer vindfång i en 2,7m kärra än i en 2m så lite tyngd vore inte fel.
En 2m modell brukar ju väga runt 6-8kg med 50cc.
Se vad Nyroth säger, han har väl bortåt 160cc i sin 3m Extra 260. 2,6m Yakarna brukar ju ta 100cc också.
Vad är det för kärra du ska ha den i?
Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
Funtana - Axi 2808/20
Trex 450XL
+ en del hyllvärmare
Precis, det är ingen 3D kärra, men den skulle användas som segelflygsbogserare... så den behöver lite power.
Anledningen av intresset för just 50cc är förstås den snorbilliga DL50'an och att det inte finns så supermånga Pawnee kits att välja bland... Kittet jag tittar på är specat till 10.5kg med en Zenoah 62cc.
Wesse, visst köpte du en DA50... Har du flugit den?
Wesse, visst köpte du en DA50... Har du flugit den?
Tok där inte fasen ska jag flyga med den fina motorn..du skulle se vad det blänker om den mmmm jag njuter varje kväll med denna otroliga skaplese yehh DA är min livs kärlek ....Flugit den...tok där vad tror du om mig egentligen?
Att DL 50 räcker till en 10 kg´s är ej att betvivla, Jonny E kommer att lägga upp en film som får tvivlarna att backa .
Kinesmotorer med drag i, jomensan .
Kommentar