CRRC PRO GF50i vs DL-50
Kollaps
X
-
pilotkalle -
pilotkalle
Kommentar
-
pilotkalle
Har kört min DL-50:a på Aspen hela sommaren men där var en motorkunnig person som upplyste mej om att den går bäst på vanlig bensin. Har dock fortsatt med Aspen, smidigt och lätt. Vet ej hur mycket sanning där ligger i hans påstående.Kommentar
-
Egentligen Sigun så har jag varit väldigt tyst om DL motorer den sista tiden. Ovan nämnda sarkasm med Robert är av mer prsonlig karaktär
Det är tydligt att en DL gör det som den förväntas göra, många nöjda ägare vittnar om det. När jag härsknar till är när man försöker överdriva att den till och med är bättre än en något dyrare motor, vare sig det är en DA-3W eller annat märke.
Jag har kört ett antal DL, jag har sett många flyga. Jag ser, hör och känner skillnaden. Den som hävdar att det inte är någon skillnad har förmodligen inte tillräckliga erfarenheter för att märka skillnaden, eller inget behov av en bättre produkt.
Men som sagt, jag har varit mycket dov i debatten DL/DA, däremot en del andra lågpris märken kan få en kaskad ovett av mig om de kommer på tal
Mvh,
NyrothKommentar
-
Mycket snack om effekt i de olika motorerna, går det att ta ut mer effekt ur tex en DA utan att få den för toppig och förstöra registret. Om man anlitar en mycket duktig tvåtaktstrimmare så borde väl han/hon kunna få ut mer effekt men samtidigt bibehålla den mjuka kurvan med mycket vrid som en 3d motor behöver. Tänkte mest att de flesta motorer från fabrik brukar vara moderat trimmade för att hålla länge o dra lite soppa mm.Kommentar
-
Känner att jag måste hålla med Nyröten..Jag gillar DL för vad det är ,en bra bruksmotor men o jämföra den med DA är "no contest"..I den sistnämnda så har man mer pulver från början o finishen är bättre,krånglande tändning vet jag inte om jag har hört om ens..
Min jämförelse är mellan kinamotorer i lågprisklassen o inget annat,jag har testat några såna vid det här laget och kvaliteten verkar variera ganska mycket även mellan lika motorer tex SW motorerna jag har..Tändboxarna är sisådär till samtliga tycker jag,har bytt två på fyra motorer+en givare..
Vissa kinamotorer tycker jag rent ut sagt är skit,inga namn..
Dock så har DL i mitt tycke varit mycket trevlig men inte utan aber..
En i bekantskapskretsen körde sin hela sommar med lika mycket komp i den som i en ordinär elmotor,det intressanta var att den funkade klockrent ändå!Den fick dock till slut nya kolvringar,de gamla var förmodligtvis skadade från dag ett p.g.a ovarsam montering från fabrik men shit happens,det är en billig motor..
Ska man jämföra motorer så tycker jag att man ska hålla sig till samma prisklass,inte cylindervolym.
Någonstans på vägen är det oftast så att man får vad man betalar för..// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar

Kommentar