Snabbfråga angående klunkslang

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KenPro
    • feb 2007
    • 399

Snabbfråga angående klunkslang

Hej

undrar vilken dimension man ska ha på Neoprene slangen i tanken, kommer köra med en 20 oz dubrotank med dess tillbehör, sitter o ska beställa men det finns en drös olika varianter
  • KenPro
    • feb 2007
    • 399

Undrar också om det ska va samma dimension på tygonslangen eller vad rekommenderas där?

MVH Ken

Kommentar

• Nyroth
      • maj 2006
      • 721

Hej,
      Jag kör Tygon 3/32 (2.5mm) slang både utanför och inne i tanken. Den behöver säkras med wirad ståltråd eller liknande gr även med buntband men jag tycker det ser lite billigt ut.

Mvh,
      Niklas

Kommentar

• KenPro
        • feb 2007
        • 399

Tack så mycket, går det att ta mm axlar till Kavans 100 mm hjul med chromade hubbar o viken storlek ska de va?

Kommentar

• Vismund
          • nov 2006
          • 70

Ursprungligen postat av KenPro
          Tack så mycket, går det att ta mm axlar till Kavans 100 mm hjul med chromade hubbar o viken storlek ska de va?

Om jag inte missminner mig så följer det med ett antal "insatser" till hjulen som gör att olika axeldimensioner funkar, mao svar ja!

Kommentar

• Nyroth
            • maj 2006
            • 721

Kolla med mds (mathias) här på forumet, han har gjort ett par jäkligt fina hjulaxlar i Titanium.
            Vet inte om han tänkt sälja dom eller ej, men kan du få tag i ett par så är det värt priset.

Mvh,
            Nyroth

Kommentar

• Tobbe O
              • maj 2006
              • 1431

Eller så kan jag svarva ett par hjulaxlar till dig av renhorn
              //Tobbe

Kommentar

Arbetssätt...