I väntans tider...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Felix
    • jan 2008
    • 159

Ursprungligen postat av SKYMIC
    Angående inkörning!

Jag körde inte in min motor då den var lätt begagnad men jag skulle köra på oblandad Aspen(blå dunk)blandad med föreskriven olje inblandning. Mobil 1 Racing 2 T,
    detta är en av de bästa oljorna, om man vill blanda själv kan man ju fortsätta med denna, men Aspen Orange färdig blandad innehåller en nog så bra olja.
    Men du måste kolla manualen, det kan hända att de vill att den skall köras in på Mineral olja.
    följ i så fall manualen för inkörning

/Micke
    Tackar så mycket för tipsen Micke!

Nu blir detta nog ett av mina sista inlägg i denna tråden för imorgon ca 9:30 är det utlovat av DHL att det ska bli möjligt att starta en byggtråd om projektet istället. :lollypop:

Dessutom verkar det bli lite som julafton igen för om allt går som det ska borde posten leverera en DA-50 till mig under morgondagen. :man_in_love: Det ska bli sällsamt har jag hört från säkra källor.

Det har börjat trilla in lite småsaker till bygget från olika håll och än så länge är det:

Emcotec tändningsregulator
    Emcotec magnetswitch
    PowerBox 40/16 Evolution (Har inte bestämt mig för LiPo eller NiMh så jag tog en box som klarar båda varianterna) :thumbup:
    En 6V 2700mAh NiMh acc till tändning
    5st Hitec 7955 digitalservon

Så fortsättning följer imorgon i en annan del av forumet... :cheers2:
    ---
    Fredrik 'Felix' Månsson - Växjö RC-Klubb

Flyger med:
    Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflyg

Kommentar

Arbetssätt...