Visst finns det såna dämpare men det handlar ju om vad man vill ha,vad det får kosta och om det får plats..
Rotodämparen är mycket liten,mycket dämpande o stjäl mycket effekt men är bra för det ändamålet jag använder den till..Vill jag ha mer pulver,tystar så blir det cannister,man kommer inte runt fysikens lagar..
DL 50:an fick jag en insats byggd på prov o den funkar riktigt bra o stjäl effekt därefter.. Men för mitt ändamål så var den bra,orginalet är ingen dämpare utan vad jag skulle vilja kalla pitts style avgasutsläpp..
Inge kul för mina o grannarnas öron!
Rotodämparen är mycket liten,mycket dämpande o stjäl mycket effekt men är bra för det ändamålet jag använder den till..Vill jag ha mer pulver,tystar så blir det cannister,man kommer inte runt fysikens lagar..
DL 50:an fick jag en insats byggd på prov o den funkar riktigt bra o stjäl effekt därefter.. Men för mitt ändamål så var den bra,orginalet är ingen dämpare utan vad jag skulle vilja kalla pitts style avgasutsläpp..
Inge kul för mina o grannarnas öron!

Så jag funderar på att skaffa en sådan till Mussen ist. Då kommer det ligga en DA50 på hyllan men den kommer väl alltid till användning om jag känner mig själv rätt
Berätta gärna vad ni vet eller hört om den så jag inte köper någon tveksam motor.
Kommentar