The ultimate bogsermodell

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Hej,

Ju visst är de fina Airworld modellerna, fast de kostar en bit och man skall bygga ihopa dem, så det blir mycket pengar att plöja in i modellen, det blir billigare att köpa kinesiskt och kvaliteten på de stora ARF är utomordentligt.

Jag har en Decathlon 47% på gång och försöker nu få dem att bygga in flaps på modellen, vi får se. Jag tycker att det är viktigt med flaps, då kan man dyka vertikalt efter att ha släppt seglarn, annars får man flyga ner till landningsplatsen vilket tar en j...kla tid.

Ses vi i Ålleberg?

Audun och jag skall dit
    Då blir det minst en 1:2 FOX MDM-1 och en 1:2 CUB på fältet den dagen. Alla är hjärtligt välkomna den 30-31/5 uppe på berget.

Mvh
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• DrHanke
      • maj 2006
      • 5249

Denna finns på lager hos ÖMH, om man vill ha en i lagom storlek, spv 2430mm för en 50cc bensinare. Tänkte själv stoppa en 50 alt en saito 36 fyrtakt i en egen.
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• teamfj
        • jan 2009
        • 254

Ursprungligen postat av Kenneth E
        Hej,

Ju visst är de fina Airworld modellerna, fast de kostar en bit och man skall bygga ihopa dem, så det blir mycket pengar att plöja in i modellen, det blir billigare att köpa kinesiskt och kvaliteten på de stora ARF är utomordentligt.

Jag har en Decathlon 47% på gång och försöker nu få dem att bygga in flaps på modellen, vi får se. Jag tycker att det är viktigt med flaps, då kan man dyka vertikalt efter att ha släppt seglarn, annars får man flyga ner till landningsplatsen vilket tar en j...kla tid.

Ses vi i Ålleberg?

Audun och jag skall dit
        Då blir det minst en 1:2 FOX MDM-1 och en 1:2 CUB på fältet den dagen. Alla är hjärtligt välkomna den 30-31/5 uppe på berget.

Mvh
        Kenneth
        Vi kommer oxå med några storseglare som Duo Discus 1:3

Hälsn/Jörgen & Frédéric
        Jörgen
        Segelbogsering - en passion - en upplevelse
        ASG29 skala 1:2
        DG1000 skala 1:3,5
        KA 8 b skala 1:2,5
        Swiss Trainer skala 1:2,8
        http://www.scalepilots.com
        http://www.autopartner.se