Motorn går ner i varv

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • loop
    • maj 2006
    • 328

På ZDZ sitter förgasarn bak på motor så den hamnar inne i kroppen.

/ Johan
    www.salarfk.se

Kommentar

• Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

Ursprungligen postat av KenPro
      PÅ DA motorerna kan man löda dit en nippel i ventilationshålet och leda in den i kroppen för att få bukt med dålig gång vid inverterad flygning.
      Det har jag gjort, jag har dessutom balsaboxar på ventilationen men dom går snålare inverterat ändå
      //Tobbe

Kommentar

• anders e
        • feb 2009
        • 450

Jeg tror om man bruker god tid på å justere motoren riktig blir det bedre.
        Min var også sånn, men justerte nålene litt og litt inn, og det ble bra.
        DA-100 og DA-50
        Anders Engesvoll
        GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
        http://www.aztechaeromodels.com/

Kommentar

• AmRi
          • jan 2009
          • 223

Ursprungligen postat av loop
          Kan det vara så enkelt att jag har fel prop?
          Jag kör med 26x12 på till den jag loggat varvtalet i luften till ca 6000rmp.
          Prova med en mindre snurra typ 24x12 eller max 26x10 eller vad du har liggande hemma.

Kommentar

• loop
            • maj 2006
            • 328

Det är det att jag har inga snurra liggandes hemma i den storleken förutom 27x10

Jag har en Krumscheid 95-4 till motor.
            Kan man behöva ändra längden mellan motor och ljuddäparen på en sådan ljuddämpare?
            Senast redigerad av loop; 2009-06-26, 14:59.
            / Johan
            www.salarfk.se

Kommentar

• AmRi
              • jan 2009
              • 223

Om du vill fortsätta att köra med 26x12 då skulle jag förlänga längden på kröken på test. Typ 5cm eller mer (lite beroende på vad som tillåts av planet) för att se om du får bättre vridmoment i mellanregistret där den nu inte orkar riktigt. Förstår att motorn går tyst och fin med en 26x12 men tror ändå att du får bättre allround effekt med en 24x12, 25x10 eller max 26x10 plus att motorn går svalare och blir mera lättinställd och accelerar fortare. Motorn skall nog få varva runt 6500rpm statiskt tycker jag.

Kommentar

Arbetssätt...