Da50

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Denke
    • maj 2008
    • 115

Tack för alla tips

Hade graupner propp på DL50 också, ska bli spännande å se skillnaden väntar bara på en borrjigg.

Expo på gasen hade varit fantastiskt, den ger nu ca 6000 på halvgas och väldigt svårt att ha koll på låg gas. Skillnaden mellan 3000-1800rpm är bara någon mm på spaken.
    Har varit inne på detta i en annan tråd och dx7´an går inte att justera expo på trotteln. Möjligen i heliläge men om jag ändrar det så försvinner alla inställningar:(

Jag balanserar alla proppar, har faktiskt inte märkt så stor skillnad i vibrationer före å efter men det beror då säkert på att det varit tillräckligt bra ballans.
    Senast redigerad av Denke; 2009-07-02, 07:42.
    /Denke

Kommentar

• AmRi
      • jan 2009
      • 223

Ursprungligen postat av jaka
      Hej!
      Servona fastsatta i hård balsa???? Du skojar va!?
      Servoskruvar bruka glappa upp i balsa och för att vara lite förutseende:sarcastic: menade jag att man skruvar ut skruvarna häller i ca-lim i bara skruvhålen, väntar några sekunder, och sen skruvar tillbaka skruvarna. Nu blir balsan runtom skruvhålen dessutom förstärkt av ca-limmet som tränger överallt och binder ihop svampen (balsan)

Kommentar

• Sigun
        • aug 2007
        • 3942

Ursprungligen postat av Denke
        Tack för alla tips

Expo på gasen hade varit fantastiskt, den ger nu ca 6000 på halvgas och väldigt svårt att ha koll på låg gas. Skillnaden mellan 3000-1800rpm är bara någon mm på spaken.
        Precis som på min MT-57:a, bästa sättet att komma undan detta är att förlänga gasarmen på servot

Jag löste problemet så här

/Martin

Kommentar

• jaka
          • maj 2007
          • 1483

Hej!
          jo Jo! Men balsa???Nej!!

Kommentar

Arbetssätt...